FJERNET111 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Buddah: Din trangsynthet nærmer seg et par andre på forumet her nå... Uansett... synes det er rart du er redd for sex osv... men men slå av tv'en, du har faktisk et valg vettu. Bibelen er også et resultat av politikk og flere variende meninger. Den har blitt forandret mye opp igjennom tidene, nettopp for å passe tidene vi lever i. Litt dumt de stoppet med dette for 400-500 år siden . Det er en bok som har blitt skrevet av maktmennesker, de samme som skriver "historien". Det der med homofile og praksis er jo også helt bak mål... Er du homo så er du homo, ferdig med det. Hva enn de gjør på soverommet osv har du ingen ting med å gjøre (Hvis du da ikke lever i USA...). Bare tenkt på hvor sexfiksert samfunnet var for noen hundre år tilbake... Hippietiden i tiende potens hehe. Det er ikke noe unaturlig at samfunnet setter fokus på sex, men det er sånn som kommer og går. Samfunnstrender... Hvem skal egentlig bestemme hva "samfunnet" skal få lov å gjøre? Det er vel strengt tatt "samfunnet" som skal ta den avgjørelsen, og ikke noen kristne fundamentalister med en mange hundre siders moralpreken i hendene. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Buddah: Det er nesten som om man kan koke ned det du skrev til en setning eller to: "Jeg har ingen gode argumenter for at homofil skal være ulovlig, men slik må det være for det er det som står skrevet i Bibelen." Ja, dette var litt satt på spissen, men jeg klarte ikke dy meg når jeg ser hvordan du sitter og tviholder på det som står i Bibelen. Våkn opp, vi lever i det 21. århundre. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Enig med lodott og olsen. Forøvrig: Ja, samfunnet er blitt altfor sexifisert, greit nok. Men jeg har fremdeles problemer med å se hva som er galt med f.eks sex utenfor ekteskap. Utenom det faktum (???) at Den "Hellige" Bibelen (merk anførselstegn) sier ditt og datt. Dette fører oss NOK EN GANG tilbake til alt jeg har sagt til deg tidligere i denne tråden, Buddah, men som du på elegant vis ungikk å svare på. Så saken er enkel: Gi meg ETT GODT ARGUMENT, sett HELT bort ifra Bibelen, for at homofili er galt, ETT ENESTE. Folk må få være seg selv, og Gud/religiøse/Bibelen har ikke noe de/den skulle ha sagt, basta. Er man homo, ja da er man jaggu meg HOMO. Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Trangsynhet? Vel.. Redd for sex? Er ikke redd for sex, men jeg mener at sex brukes feil og at folk gjør det til en liten ubetydelig ting, noe det faktisk ikke er..! Hvis du ikke mener det så orker jeg ikke diskutere med deg...! Lærte i går av min far at noen folk de orker ikke høre på andre når de diskuterer, de later som de hører på osv. (Det kommer sikkert du og sikkert noen andre også til å bruke imot meg i deres neste innlegg) Vet du hva? Selv om jeg vet at jeg blir bombardert med ting som kanskje jeg mener er feil eller ikke. Jeg vet godt at samfunnet er som det er og jeg aksepterer det, men det betyr ikke at det er ideelt eller er "bra".. For samfunnet er ikke bra! Men jaja.. orker ikke skrive mere.. dere bare sier jeg er dum fordomsfull og bla.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Det er vanskelig å diskutere med kristne som kun baserer seg på bibelen, da slike mennesker mangler evnen til å tenke rasjonelt. Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Våkn opp, vi lever i det 21. århundre. Og hva i ALL verden har det å si? Bibelen gjelder uansett hvilket år..! Og hva i all verden mere skal man trenge hvis man tror på en ting og den sier at det er galt...? Man skal selvfølgelig finne ut selv hva man mener, men når det gir mening det bibelen sier så ser jeg ikke problemet.. Gi meg ETT GODT ARGUMENT, sett HELT bort ifra Bibelen, for at homofili er galt, ETT ENESTE. Det er SØREN ikke normalt..!! Homofili fører ikke verden videre.. Endret 4. mars 2004 av Buddah Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Det er vanskelig å diskutere med kristne som kun baserer seg på bibelen, da slike mennesker mangler evnen til å tenke rasjonelt. Bibelen er jo boken de tror på og følger mest mulig... Man trenger ikke da basere seg på noe annet..!? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 tja, vitenskap, kunnskap og bevis er noe som faller meg inn. . . Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Buddah da, jeg sa GODT. Normalt: Nei. Statistisk sett er det kun 10%. På samme måte er det "SØREN IKKE NORMALT" å være personlig kristen. Naturlig: JA. Er du født homofil, så er du født homofil. Dette 100% styrt av naturlige årsaker. Uansett hva som forårsaker det, det er naturlig. Verden går så definitivt videre, selv om 10% er homofile. Det er forresten mer en nok folk her på jorda og stadig økende, i takt med homofile. Så DET argumentet holde nok ikke, kid-o. Lærte i går av min far at noen folk de orker ikke høre på andre når de diskuterer, de later som de hører på osv. Slike mennesker = troll. Du = slike mennesker. Ergo: Du = troll. HVORFOR er det egentlig din sak hvem folk har sex med? Og hvor ofte de har sex? Folk bør få gjøre hva f*en de vil, så lenge det er snakk om to (eller flere) modne, ansvarlige, samtykkende mennesker. For min del må du ha så lite sex du vil, men det er fa*n ikke din sak hvem JEG ligger med. Slikt provoserer meg, selv om du lever på verdens mest velutviklede misforståelse (... at Bibelen er lovgivende), betyr ikke det at du har noe du skulle ha sagt i forhold til oss som faktisk ikke har "sett lyset". Comprende? Bibelen er jo boken de tror på og følger mest mulig... Man trenger ikke da basere seg på noe annet..!? Det er SVÆRT unormalt (Å NEI, tenk å være unormal!) å faktisk stole så blindt på Bibelen som du gjør. Endret 4. mars 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 tja, vitenskap, kunnskap og bevis er noe som faller meg inn. . . Vel, selvfølgelig..! Jeg uttalte meg litt feil (Igjen)! Men poenget mitt er at man leser bibelen, man leser vitenskap og bevis.. En grunn til at det kalles TRO og man tror på det, selv om man ikke har 100% bevis..! Men man ser en sammenheng mellom det som står i bibelen og det man gjennomgår personlig i livet og en sammenheng mellom det som skjer i verden.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 selv om man ikke har 100% bevis..! man har nøyaktig 0% bevis. Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 HVORFOR er det egentlig din sak hvem folk har sex med? Og hvor ofte de har sex? Folk bør få gjøre hva f*en de vil, så lenge det er snakk om to (eller flere) modne, ansvarlige, samtykkende mennesker. For min del må du ha så lite sex du vil, men det er fa*n ikke din sak hvem JEG ligger med. Slikt provoserer meg, selv om du lever på verdens mest velutviklede misforståelse (... at Bibelen er lovgivende), betyr ikke det at du har noe du skulle ha sagt i forhold til oss som faktisk ikke har "sett lyset". Comprende? Sier jeg hvem du skal ligge med? Og hvor ofte? Nei, det gjør jeg heller ikke...! Folk kan gjøre som de vil, jeg og ingen andre kan stoppe dem.. Selvfølgelig ikke! Men vi har likevel rett til å hva jeg mener om det og jeg kan si at jeg syns at sex er gjort til noe "enkelt".. Sorry, hvis du misforstår meg og klikker litt Gjør feil jeg også, og noe jeg har gjort nå er å uttale meg for brått til folk som tydeligvis ikke vil høre eller ha noe som helst med kristendom å gjøre... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 finner du bevis for noe som helst åndelig eller gudommelig, så ligger det en feit pengesum og venter på deg i USA faktisk Å tro på bibelen og gud er irrasjonelt og ulogisk, da det ikke finnes noe som helst form for bevis for guds eksistens. Å basere sine meninger på noe som ikke er bevist er ulogisk og irasjonellt. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har ikke noe imot at du er kristen, har noe imot at du legger krostendom, og ikke minst verdens mest berømte eventyrsamling, til grunne for argumenter. Og jo, du sitter jo der og fordømmer folk som ikke er "normale" nedenom og under (igjen, basert på eventyrboka). HVA F*AEN ER GALT MED Å VÆRE UNORMAL? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Det er SØREN ikke normalt..!! Homofili fører ikke verden videre.. Jeg er så langt fra kristen som du kan komme, men akkurat det støtter jeg. Gode ord. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Det er SØREN ikke normalt..!! Homofili fører ikke verden videre.. Jeg er så langt fra kristen som du kan komme, men akkurat det støtter jeg. Gode ord. hehe, men så er ikke vi alle homo heller da. sex for nyttelsens skyld fører ikke verden videre det heller, ikke analsex heller. BTW så er homofili naturlig. Hva ellers skulle det være? Ett sterkt ønske om å skille seg ut, bli hetset av reaksjonære indermisjons folk, bli banket opp, mobbet og ****** andre menn i anus? joda, homofili er bare ett innfall Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Wow Buddah, sjelden jeg har møtt en større moralist en deg. Det sier jeg ikke for å være slem, men for å konstantere fakta. Dessuten er vel moralist noe man er nødt til å være om man er fundamentalist? Jeg ser ikke helt poenget med ditt lille utbrudd ang sex i samfunnet idag. Hva har egentlig det med homofili å gjøre? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Våkn opp, vi lever i det 21. århundre. Og hva i ALL verden har det å si? Bibelen gjelder uansett hvilket år..! Og hva i all verden mere skal man trenge hvis man tror på en ting og den sier at det er galt...? Man skal selvfølgelig finne ut selv hva man mener, men når det gir mening det bibelen sier så ser jeg ikke problemet.. Mulig jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg mente ikke at du skal slutte å tro på gud, men at en god del ting som står i bibelen er gammeldagse holdninger. Sier jeg hvem du skal ligge med? Og hvor ofte? Nei, det gjør jeg heller ikke...! Folk kan gjøre som de vil, jeg og ingen andre kan stoppe dem.. Så hva er problemet med homofile da? Det er i bunn og grunn at det står i bibelen at det er galt, ikke sant? Nok en gang må jeg si våkn opp! Jeg synes du har et veldig gammeldags syn på bibelen og kristendommen, men så er jo ikke det noe annet enn min mening.. Buddah: Du er vel tilfeldigvis ikke født inn i en (meget) kristen familie? Sitat: "Den niende landeplage, som Gud sendte menneskene, var et tykt mørke. Det lå over Egypten i tre dager. Den tiende landeplage var et mørke, som bredte sig over hele Europa og Amerika, og det har varet i 1900 år. Og det kan være nok!" Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Det er SØREN ikke normalt..!! Homofili fører ikke verden videre.. Jeg er så langt fra kristen som du kan komme, men akkurat det støtter jeg. Gode ord. Vel hva skal du si om folk som ikke kan få barn av ymse årsaker da. Selv om ikke homofile kan få barn på den naturlige måten, er de like mye verdt som andre. det er så "få" som er homofile i dag, at å føre verden videre blir ikke et problem. La meg si det sånn Buddah: kristendom fører oss heller ikke videre i samfunnet. Edit: gode kristne dømmer ikke andre, hverken livsstil eller andre ting! Endret 4. mars 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg hørte et sted at det at Jesus sto opp igjen var sant, fordi de hadde 517 vitner. Da må jeg bare si: 4 Millionrt amerikanere sier de har blitt bortført av en UFO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå