Gå til innhold

Homofili

Anbefalte innlegg

Kanskje hun er en så gpd venn at hun ville gledet deg ve å la deg se på rumpa hennes ;)

Fra spøk til alvor:

Jeg synes det er tåpelig at noen skulle reagere sånn, tror de at man om man har en annen legning plutselig blir et sex-avhengig monster når man kommer ut av skapet?

Er de redde for å bli sett på som sex-objekter?

Statistisk sett er det en eller to gutter i klassen som er homofile, jeg kan ikke tenke meg noe mindre sexy enn en guttekropp, men dem om det. Om de får full tenning i dusjen, så er det vel heller deres problem enn mitt? (Klønete formulering, satser på at dere forstår hva jeg mener.)

Legning og det meste er som religion:

Innse at det er noe personlig, du kan ikke påtvinge det noen som ikke vil ha det. (J.f. misjon) Hvis du vil møte andre som er kristne er vel kirka eller noe annet som har med kristendommen og gjøre et godt sted å begynne. Hvis du vil sjekke opp andre homofile, er vel en homsebar tingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man er nok født homofil,men man kan jo undertrykke den følelsen så når folk "plutselig" blir homofil/bifil så er det vel motet til å komme ut som er der tilslutt.

Dette med bifil,har registrert trenden med å utforske ting med sitt eget kjønn,spesielt av den kvinnelige delen,men her må man skille mellom bifil og være biseksuell.

En bifil vill forelske seg i en uavhenig av kjønn,mens man kan ha bisesksuelle forbindelser uten å ha noen andre følelser for personen enn de seksuelle.

Slik har det blitt meg fortalt ihvertfall...

Lenke til kommentar

Er en grunn til at vi har 2 kjønn, har man feil antall kromosoner eller føler tiltrekkning til det samme kjønn er det noe "galt". Er ikke sånn det er ment å være, om man ser det fra et religiøst synspunkt eller tenker fra naturens side. Er "galt" i mine øyne, men jeg har ikke noe imot at de driver med det de driver med. De kan jo ikke noe for det?

Men som nevt tidligere, så er det en forskjell på følelser og seksuell drift.

Lenke til kommentar
galt? naturstridig? Homofili er helt naturlig. Om det er en forskjell på genene til homofile er revnende likegyldig. "it's not a bug, it's a feature" ;)

Hva er definisjonen av "naturlig"? At det skjer i naturen?

Kan vi da definere bestialitet/zoofili som naturlig siden crossover-sex også finner sted i naturen? Med det som utgangspunkt, hadde det være interessant å vite hvor mange her som er for/mot dyresex (gitt at bikkja/kua/geita samtykket da), da det med samme argumentasjon som brukes til å forsvare homofili også kan

forsvare zoofili.

Og nei, jeg mener ikke å kritisere homofili (ved å sammenlikne det med zoofili), men å sette fingeren på noe veldig vesentlig ved deler av denne debatten: selv om noe i teknisker termer kan argumenteres for som "normalt", er det slettes ikke sikkert at det i alle sammenhenger bør falle innenfor rammen av hva som er korrekt adferd.

om sauen samtykker (hvordan kan man vite det igrunn?) gir jeg en lang ******. Problemet er jo at zoofili gjerne resulterer i tvang og vold, da det er få dyr som er homosapiensapiensfil. Men zoofili er helt sikkert naturlig det også, eller er det bare enkelte skrullinger som ikke får seg noe som knuller sauer og dermed har skapt en myte om zoofili? hmm hehe :p

Anyhow, homfili går kun utover de innvolverte, en håndfull kristne og JokkeR, så jeg gir meg en ****** igrunn. Jeg ser på homofile som vanlige mennesker, om de forelsker seg i det samme eller motsatte kjønn er for meg revnende likegyldig.

Er en grunn til at vi har 2 kjønn, har man feil antall kromosoner eller føler tiltrekkning til det samme kjønn er det noe "galt". Er ikke sånn det er ment å være, om man ser det fra et religiøst synspunkt eller tenker fra naturens side. Er "galt" i mine øyne, men jeg har ikke noe imot at de driver med det de driver med. De kan jo ikke noe for det?

nææh. Det er da ikke galt, bare uvanlig. Det er jo registrert homofile relasjoner i omtrent alle dyrearter, så jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det er en feature ;)

Hm, personlig, så er jeg ikke for homofili, men det betyr ikke at jeg bryr meg om hva de gjør eller ikke gjør, så lenge jeg ikke blandes inn

hehe, artig formulering. Du er ikke for homofili, men det gjør deg ikke noe? Jeg er ikke for fatso sex, men det bryr meg ikke så lenge jeg slipper å bli blandet inn ;)

Lenke til kommentar

Hvis man ser det fra naturens og evolusjonens perspektiv. Evolusjon hadde ikke fungert hvis ikke dyr fulgte instinktet og genene sine.

La oss si at det å være homofil er en gen-"feil" som oppstår i ca. 10% av alle mennesker som blir født av to heterofile foreldre. Alle variasjoner i genene er vel arvelige i større og mindre grad? Homofiles barn vil da ha større sjangs for å bli homofil. Til slutt vil da de fleste være homofil hvis alle som er homofile undertrykker følelsene sine og later som de er heterofil og får barn.

Lenke til kommentar

som du sikkert vet har vi kromosonpar, og det velges et kromoson fra mamma og et fra pappa, og tror det også har noe å si hvilket som er sterkest, dvs dominerer.

Derfor vil det ikke nødvendigvis være arvelig, hvis da ikke begge foreldrene er homofile, da blir sjansen større.

Lenke til kommentar
Kan vi da definere bestialitet/zoofili som naturlig siden crossover-sex også finner sted i naturen?  Med det som utgangspunkt, hadde det være interessant å vite hvor mange her som er for/mot dyresex (gitt at bikkja/kua/geita samtykket da), da det med samme argumentasjon som brukes til å forsvare homofili også kan

forsvare zoofili.

Det er forskjell på homofili der begge samtykker, og zoofili der det er et overgrep.

Jeg synes alle burde få leve ut sin seksuelle legning, så lenge begge parter samtykker, og det ikke er snakk om noen form for tvang, eller at en av partene kan få psykiske traumer pga av det.

Hvis en sau samtykker til sex (må bare skyte inn hvor utrolig komisk det er å skrive noe slik i en seriøs diskusjon) så ser jeg ikke noe problem med det i det hele tatt. Det er vel opp til folk, og dyr ;), å leve akkurat slik de vil.

Om en person dreper en annen person, med den drepte personens samtykke, er dette galt?

I USA (og to tre andre obskøre land) har man dødsstraff, der dreper man en person uten dens samtykke, likevel mener folk at det ikke er galt.

Hva som er rett og galt er helt opp til oss selv. Det finnes ingen universal lov som sier at noe er rett og noe galt (hvis man ser bort fra religion). Så vi må argumentere utifra hva som er bra for samfunnet.

Så lenge antall homofile holder seg konstant i verden, ser jeg ingen problem ved det. Viser det seg derimot at antall homofile øker av en eller annen merkelig grunn, så må det jo gjøres noe for å sikre menneskerasens fortsatte eksistens. Og som Mortal nevnte i sitt innlegg, så vil jo det være hensiktsmessig at homofile fikk leve ut sin homofili, istedet for at de sprer sine gener ved å bli tvunget til å leve 'normalt'. Spørsmålet er om det i det hele tatt er arvelig, eller om det bare er sånn at visse mennesker blir født med denne 'defekten' uansett.

Hvem tar skade av at to mennesker som elsker hverandre har sex og lever ilag? Hvorfor er dette GALT??

Lenke til kommentar

Jeg er enig jeg også, bare lurte. Mener å huske at det var en aktiv dødshelp-tråd her en gang, men den ble ganske lang, så jeg orker ikke å lese hele for å finne ut hva folk mener om det. Problemet med dette er om noen som kunne fått hjelp (hvis vi da utvider begrepet til å gjelde alle med et dødsønske) i stedet velger det som virker enklest der og da.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Min oppfatning er at homofili strider med hvordan naturen fungerer.

Mann skal være med kvinne for å lage barn. Det er poenget med livet. En mann kan ikke få barn med en mann, og en kvinne kan ikke få et barn med en kvinne.

Når det er sagt, så er det helt klart at homofili kommer av naturlige årsaker. Men det gjør også kreft, sykdommer, og alt det der...

Jeg ville vært interessert i en undersøkelse for å finne ut om homofili faktisk er en slags sykdom eller lidelse, hvis ikke det hadde vært alt for politisk ukorrekt for forskere å drive med...

Jeg har ingen problemer med homofile, men jeg lurer litt på hvorfor det forekommer og om det er en måte for naturen å sile ut befolkningen siden det er åpenbart at homofile ikke kan få barn...

Mao litt Darwinisme, survival of the fittest.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det: Homofile finnes, greit, men jeg vil slippe å se par av samme kjønn sittende/stående å kysse hverandre offentlig.

Jeg mener at homofile må få bo sammen, men jeg synes ikke det er riktig og drive med homo-ekteskap og den slags.

For å si det rett ut; homofili er unaturlig. Jeg skal ikke nekte noen å være det, men da vil ikke jeg se det. Da får de trekke for gardinene. De kan bo sammen, men ekteskapet har en funksjon for å binde sammen en mann og en kvinne og ekteskapets stilling bør ikke svekkes ved at homofile kan inngå ekteskap også. De kan for min del bo sammen, men ikke GIFTE SEG.

Jeg støtter av den grunn en grunnlovsendring i US.

Lenke til kommentar

Kanskje det er mer poitisk korrekt å forske på pedofile da. Etter min mening er ikke de pedofile noe mer unormal/sykere enn homofile (hvis man ser bort fra det å lure små barn til seksuell omgang). De kan jo ikke noe for at de tenner på små barn (tvinge/lure dem til sex blir noe annet). Begge typer har jo den "feilen" at de ikke tenner på det samme som vanlige heteroseksuelle mennesker gjør..

Men dette ble litt offtopic..

EDIT:

ekteskapets stilling bør ikke svekkes ved at homofile kan inngå ekteskap også.

Hvordan mener du at ekteskapet i såtilfelle blir svekket?

Endret av lodott
Lenke til kommentar
I USA (og to tre andre obskøre land) har man dødsstraff, der dreper man en person uten dens samtykke, likevel mener folk at det ikke er galt.

Veldig off-topic, men det er fler enn USA og 2-3 andre land som har dødsstraff.

Jeg, for min del tar sterk avstand fra dødsstraff. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
For å si det rett ut; homofili er unaturlig.

Nei, det er jo ikke det...

Homofili er naturlig.

Du kan ikke nekte for at det er det.

Kanskje det er mer poitisk korrekt å forske på pedofile da. Etter min mening er ikke de pedofile noe mer unormal/sykere enn homofile (hvis man ser bort fra det å lure små barn til seksuell omgang). De kan jo ikke noe for at de tenner på små barn (tvinge/lure dem til sex blir noe annet). Begge typer har jo den "feilen" at de ikke tenner på det samme som vanlige heteroseksuelle mennesker gjør..

Helt korrekt. Dette er også noe som åpenbart har gått "galt" i dette mennesket. Derfor synes jeg at man skulle forsket mer på dette og homofili, siden det strider med måten naturen skal fungere på, selv om det er en naturlig forekommelse.

QUOTE (Nimzowitsch @ 02/03/2004 : 16:01)

Veldig off-topic, men det er fler enn USA og 2-3 andre land som har dødsstraff.

Jeg, for min del tar sterk avstand fra dødsstraff. Bare så det er sagt.

Ja, det "moderne" landet vi liker å kalle Japan har dødsstraff. En mann har nettopp blitt dømt til døden via henging der...

Gidder ikke dra inn dødsstraff emnet her nå...

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...