simba (= Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Noen som vet om ei side der jg lærer om linux ? Takker for alle svar... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Eg trur du treng nye briller................. http://forum.hardware.no/index.php?showforum=27 Endret 28. februar 2004 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
atlef Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Denne ser meget lovende ut, har ikke kommet igang enda, ,men men. Mvh Meg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Vil på det varmeste anbefale Slackware Linux. Denne distroen er meget enkel å installere i forhold til de fleste. Eneste ulempe med Slackware er at konfigureringen gjøres i konfigurasjonsfiler. Men denne distroen er til gjengjeld en av de mest stabile, og det funker. Har støtte for det meste av maskinvare, og dessuten er dette en ganske ren linux-distro, i motsetning til de fleste andre. Her får du alt du trenger av programmer. Dessuten lærer du mer om hvordan Linux fungerer, i motsetning til f.eks. Fedora Lenke til kommentar
Kjetil87 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Slackware.com er en bra side. Lenke til kommentar
woid Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 som førstegangsbruker bør du begynne med en brukervennlig distrubusjon, som feks fedora eller suse. selv kjører jeg debian på 6 maskiner, men det er litt værre å starte med som førstegangsdistrubusjon. så jeg vil anbefale en enkel distrubusjon først, slik at du får ting til å virke og ikke går lei på feks at du ikke kommer på internet eller slikt. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Slackware-installasjonen er faktisk mye enklere enn f.eks. Fedora-installasjonen. Det går på et kvarter. Men som sagt, mye av konfigurasjonen må gjøres gjennom tekstfiler. Men når man først får det til, vil man nesten ikke bruke noen annen distribusjon. Synes "brukervennligheten" til Fedora og SuSE blir komplisert. Slackware er en rett-fram distribusjon. Endret 28. februar 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Fullstendig, grov feilpost. Jeg ser også at du har hatt noen problemer med retningslinjene før. Så denne posten stenges rått og brutalt og jeg oppfordrer deg til å lese RETNINGSLINJENE! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg