Smidt Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 jeg bruker php include på siden min, men for hver nye side vil jeg ha ny head, slikat når f.eks. css.php blir inkludert blir headen "Inspirasjon > css" hvordan lar det seg gjøre? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Hva skal inkluderes på de forskjellige sidene? skal filnavnet inkluderes men med .css på slutten? Her er en måte å hente filnavnet på: echo eregi_replace("(.*)/", "", substr($_SERVER["SCRIPT_NAME"], 0, -4)); Hvis det ikke alltid er .php filer (med 4 tegn) kan det kanskje være lurt å bruke eregi_replace på den delen også - eventuelt hente ut alt mellom / og . Endret 28. februar 2004 av ???????? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 jeg vil inkludere en fil i index.php. når "forside.php" inkluderes er tittelen "Inspirasjon | Main" når f.eks. "linker.php" inkluderes skal tittelen forandres til "Inspirasjon | linker" kan jeg bruke koden din og legge den i head? Lenke til kommentar
baRs Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg bruker ikke include. På mine sider behandler jeg informasjon før noe html blir skrevet ut. Dvs. at i feks. "nyheter.php" er det slik (eksempel): <? $tittel = "Minside | News"; require("/home/www/www.123.com/vars.php"); require($tempTop); ... ?> i $tempTop ligger toppen av html (helt til der innholdet begynner, inkludert <title><? echo $title; ?></title>) fatter? litt dålig forklart, men men, sånn gjør jeg det. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Eg bruker ein include til ei fil som inneheld ein case (switch) som sjekker verdien av "id" i urlen, og gjer eit output på den verdien. ie switch ($_GET['id']) { case 'css': echo "CSS"; break; } Lenke til kommentar
LoS Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Jeg har ikke testet ut dette selv, men hvis du bruker f.eks index.php?side=css så kan du kanskje bruke koden til baRs og hellet bruke $side istedenfor tittel ? edit: vil bli noe sånt som dette: echo "<title>Hjem > $side </title>"; Endret 28. februar 2004 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå