Gå til innhold

512mb Ram. 250mb ram er ledig.

Anterialis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke så mye peiling på hvor mye som går hvor av minnet, men jeg vet at man tjener MYE på å kjøpe mer minne. Jeg økte fra 512 til 1024. Da ble maskinen raskere å starte windows, i office + tunge spill. Jeg over halverte loade-tida i 1942.

Jeg mener bestemt at det er verdt pengene med 512ram til, selv om det "bare" er twinmos i mitt tilfelle!

Lenke til kommentar

Ikke heng deg så mye opp i pagefile bruken .

Windows xp optimaliserer seg selv når den kjører , og det er faktisk en del windows programmer som går inn og ut av system minnet .

På denne måten optimaliseres systemet ditt for å ha mest mulig fysisk RAM tilgjengelig .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jaok. Men du ralfar. Jeg mente/mener også at alt blir raskere (litt) når man kjøper dobbelt så mye ram (ikke dobbelt så rask men litt) , men en kamerat av meg mente at hvis et program bruker 100mb ram, så bruker det 100mb ram uannsett hvor mye som er tilgjengelig. Er dette sant? Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, så jeg er nøytral. Men det burde nesten ha vært sånn at jo mere ram tilgjengelig, desto mer ram bruker programmet/spillet slik at det faktisk går raskere! Hva er riktig??

OG ralfar: Har du DDR ram eller SD ram??

Lenke til kommentar

Jeg har DDR. Min oppfatning er at bruker man maskinen til ordinært skolearbeid osv er 512mb nok. Men bruker man derimot maskinen til litt krevende spill, programmer(bilder,video osv) er 1024 et must.

Etter at jeg oppgraderte maskinen til fra 512mb til 1024mb merker jeg relativt stor forskjell over hele linja. Hakking i div spill er borte, programmer (bla office) er raskere til å starte og lukke osv osv osv!

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så gir ikke 1024 MB minne mer FPS i noen av dagens spill. Det som går fortere er nok selve innlastingen av data, dvs. åpning av programmer, åpning av nye "verdener" i spill og slikt. 1024 MB minne er ikke å forakte det, men minne er dyrt, og for de fleste vil det nok lønne seg å prioritere andre områder, som f.eks. skjermkort.

Du kan jo justere bruk av page-fil, men har selv ingen erfaring med disse justeringene.

Lenke til kommentar

Jeg har 512 MB og følte behov for 1024 MB i dag. Jeg hadde oppe div. små programmer, Opera med en god sider og Corel Photopaint. Jeg lå da på 600+ i minnebruk og maskinen begynte å gå seint. Men det er å bemerke at 90-95% av tiden klarer jeg meg fint med 512 MB.

Lenke til kommentar

Hvilke system har du? slik at noen kan fortelle hvilket du bør ha.

Når det gjelder arbeidsdelingen mellom Cashe,RAM, pagefil og hardisk så er det litt stort emne for en tråd i forum, men det finns masse om dette rundt på nettet.

Du kan stole på at Windows ordner dette.

Lykke til :thumbup:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Det kan være en fordel å dedikere en spesifikk størrelse til pagefila. Dette gjøres ved å gå inn i innstillingene for virtuelt minne og velge "egendefinert størrelse. Denne setter en ønsket størrelse inn i feltene "startstørrelse" og "maksimal størrelse". Min står på 2000 mb i hvert felt. Antagelig litt stor i forhold til at jeg har 1024 mb ram, men harddiskplass er da billig i disse dager javascript:emoticon(':D')

Ved å bruke denne metoden slipper en at pagefila justerer seg selv dynamisk, noe som kan medføre "driving" når maskinen egentlig skal være idle.

Lenke til kommentar

[guote]Min står på 2000 mb i hvert felt. Antagelig litt stor i forhold til at jeg har 1024 mb ram, men harddiskplass er da billig i disse dager javascript:emoticon(':D')[/guote]

Hehe.... prøver du å være artig eller? :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...