Gå til innhold

Hvor mange her fikk faktisk lyst å kjøpe seg en av de kommen

Anbefalte innlegg

Jeg ble veldig fristet til å kjøpe en av de kommende AMIGA maskinene om ryktene var sanne,.. - Selvom PC har dominert både programvare markedet og hardware markedet en god stund nå,.. så ville jeg sett på dette som en genial investering,..

Hey,.. det er tross alt gode gamle AMIGA det gjelder,... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-20 12:28, alaruz skrev:

Jeg ble veldig fristet til å kjøpe en av de kommende AMIGA maskinene om ryktene var sanne,.. - Selvom PC har dominert både programvare markedet og hardware markedet en god stund nå,.. så ville jeg sett på dette som en genial investering,..

uff nei. På ingen måte frista til å kjøpe en middelmådig maskin som kun kommer til å selge pga merket til fanatikerne.

Joda, jeg likte Amigaen min jeg, men Amiga er død og bør forbli død

Lenke til kommentar

Vet ikke helt. Selv om jeg digget/digger (hemningsløst) de tre første Star Wars filmene, ble jeg ikke helt overbevist av den første i den nye trilogien. Det er vel med Amiga som med Star Wars, vi er nok mest nostalgikere når tankene går til en ny Amiga. Eller tar jeg helt feil nå??

(BTW: Jeg har allerede Amiga 500, 1200 og 4000)

Lenke til kommentar

Hvis de ikke blir så dyre, så kunne det jo vært morsomt å kjøpe en... Bare for gøy... Og for å ikke ha muligheten til å kjøre Windows... (Såvidt jeg vet kan man ikke kjøre Win92/2k/XP på PPC-CPU'er.)

Kunne sikkert vært digg med Linux eller.no på G3-saken... Blir sikkert litt billig, ettersom den får så liten CPU og lite RAM... Vet ikke om jeg er helt bak mål, men men...

Har forresten aldri prøvd en ordentlig AMIGA. Jaffal ikke over lengre tid, på et seriøst nivå.

Men tror ikke nye AMIGA'ene kan bli konkurrent til de gamle, eller til nye PC'er.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting mot Amiga, bare så det er sagt. Jeg liker faktisk Amiga'n. Men... hvorfor tror dere at alle som tidligere har prøvd å lage nye Amigaer har gått konk? Det er noen som har prøvd. Det lages ikke mye programvare til Amiga nå for tiden, ivertfall ikke noe seriøst. Og hvem gidder å kjøpe maskin uten programvare? Og hvem gidder å lage programvare til en maskin som ingen gidder å kjøpe? Det er en ond sirkel det der. Nei, jeg tror kun fanatikere og nostalgikere kommer til å kjøpe den nye Amiga'n. Og da er det ingen som vil bruke masse tid og penger på å utvikle programvare og spill til maskinen heller.

Jeg spår at denne maskinen ikke har noen fremtid.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-20 16:01, the_ruthless skrev:

Om Amiga'n kan kjøre Linux, har den framtid?

PPC-Linux'er finnes jo?

(Hva vet vel jeg? Bare babler.)

Jo forsto det slik at de nye amiga greiene ville klare å kjøre PPC Linux,.. Men slik jeg forstår/ hørt så kommer det ann på distro gjeldende hvilke som har ppc versjoner,.. Tror at Mandrake er en av disse og kanskje RedHat ,... og hvertfall debian...(snakket sikkert piss selv her nå,.. men hehe hadde jeg giddet å sett på http://www.linuxiso.org så hadde jeg vel sett hvilke distroer som gjelder,.. ?? (delvis uansett.)

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-03-20 18:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...