oblivian Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Byttet CPU/HK/RAM for litt siden og tok ut det gamle hk og CPU. Ihvertfall, jeg skulle ta ut den gamle CPU'en fra det gamel hk for å rengjøre og diverse, men da jeg tok ut kjøleblokka så satt CPU'en fast i den. Og den sitter bom fast, nærmest som støpt. Og det er jo greit nok, bortsett fra at jeg ikke har noe mulighet til å sette den på igjen pga av cpu armen. Hvordan skal jeg løse dette? CPU'en sitter så godt fast at hvis jeg skal få den løs må jeg bruke veldig makt og det tror jeg ikke den tåler. CPU/kjøleblokk er en boxed (veldig også) P4 2.53GHz. Tips mottas med takk. Endret 28. februar 2004 av oblivian Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hm.. Det er vel bare en ting og gjøre bruk makt lirk litt og prøv få den løs... Jeg tipper den har vært varm og noe smelte greier har smelta seg fast i kjøleblokkka Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 må da for guds skyld ikke bruk makt. grunnen til at den sitter som "limt" fast er pga kjølepastaen som er brukt, når den varmes opp for så å kjøles ned igjen så limes den praktisk talt fast til kjøeblokka, det er derfor det anbefales at maskinen skal stå på 30min før du fjerner cpu. hvis cpuen bare henger fast i kjøleblokka så kan du bruke hårføner slik at kjølepastaen varmes opp igjen. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 ikke knekk den av,men prøv å ta den side lengs.fram og tilbake.så løsner den til slutt Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Hårføner? Har ikke hatt en hårføner i huset på årevis, men jeg får se hva jeg får tak i. Thanks! Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Byttet CPU/HK/RAM for litt siden og tok ut det gamle hk og CPU. Ihvertfall, jeg skulle ta ut den gamle CPU'en fra det gamel hk for å rengjøre og diverse, men da jeg tok ut kjøleblokka så satt CPU'en fast i den. Og den sitter bom fast, nærmest som støpt. Og det er jo greit nok, bortsett fra at jeg ikke har noe mulighet til å sette den på igjen pga av cpu armen. Hvordan skal jeg løse dette? CPU'en sitter så godt fast at hvis jeg skal få den løs må jeg bruke veldig makt og det tror jeg ikke den tåler. CPU/kjøleblokk er en boxed (veldig også) P4 2.53GHz. Tips mottas med takk. Hei, stikk og kjøp deg en pencil tourch på biltema eller chlas ohlson med den kan du varme opp kjøleribben igjen så kjølepastaen mykner opp. Good luck Lenke til kommentar
v0id Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Regner med det er Kjøleribbe du mener? Kjøleblokk forbinder jeg med vannkjøling.. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Du kan prøve med noe "rensevæske"/sprit osv som kansje vil "mykne" opp kjølepastaen Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Press Cpu til enden av ribben. Ved kanten så flyver den så hold foran ellers så ende cpu i sofaen ved andre siden av rommet. Varm opp som resten har sagt hvis den ikke rikker seg i det hele tatt. En cpu tåler overraskende mye så lenge du ikke bøyer den. Lenke til kommentar
-k- Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 rødsprit...da går den med en gang =) Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Varm opp eller kjøl av (noen typer lim blir hardere under oppvarming av en rar grunn og motsatt) Men tror nok med litt forsiktighet og tålmodighet at du får lirket den av Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 ta hammeren\kubeinet fatt og deng\brekk løs... (mye useriøse svar , så jeg tenkte jeg kunne bidra med noe nyttig) Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 skaff deg en skalpell eller noe.. å skjær under prossessoren.. det burde vel gå bra.. du greier ikke skjære noe metallisk med en skalpel uansett.. så det burde være vanskelig å skade den tror jeg.. prøv først på noe annet av metall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå