Gå til innhold

CPU sitter bom fast i kjøleblokk.

oblivian

Anbefalte innlegg

Byttet CPU/HK/RAM for litt siden og tok ut det gamle hk og CPU. Ihvertfall, jeg skulle ta ut den gamle CPU'en fra det gamel hk for å rengjøre og diverse, men da jeg tok ut kjøleblokka så satt CPU'en fast i den. Og den sitter bom fast, nærmest som støpt. Og det er jo greit nok, bortsett fra at jeg ikke har noe mulighet til å sette den på igjen pga av cpu armen. Hvordan skal jeg løse dette? CPU'en sitter så godt fast at hvis jeg skal få den løs må jeg bruke veldig makt og det tror jeg ikke den tåler.

CPU/kjøleblokk er en boxed (veldig også) P4 2.53GHz.

Tips mottas med takk.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

må da for guds skyld ikke bruk makt.

grunnen til at den sitter som "limt" fast er pga kjølepastaen som er brukt, når den varmes opp for så å kjøles ned igjen så limes den praktisk talt fast til kjøeblokka, det er derfor det anbefales at maskinen skal stå på 30min før du fjerner cpu. hvis cpuen bare henger fast i kjøleblokka så kan du bruke hårføner slik at kjølepastaen varmes opp igjen.

Lenke til kommentar
Byttet CPU/HK/RAM for litt siden og tok ut det gamle hk og CPU. Ihvertfall, jeg skulle ta ut den gamle CPU'en fra det gamel hk for å rengjøre og diverse, men da jeg tok ut kjøleblokka så satt CPU'en fast i den. Og den sitter bom fast, nærmest som støpt. Og det er jo greit nok, bortsett fra at jeg ikke har noe mulighet til å sette den på igjen pga av cpu armen. Hvordan skal jeg løse dette? CPU'en sitter så godt fast at hvis jeg skal få den løs må jeg bruke veldig makt og det tror jeg ikke den tåler.

CPU/kjøleblokk er en boxed (veldig også) P4 2.53GHz.

Tips mottas med takk.

Hei, stikk og kjøp deg en pencil tourch på biltema eller chlas ohlson med den kan du varme opp kjøleribben igjen så kjølepastaen mykner opp.

Good luck :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...