Gå til innhold

Virus

Anbefalte innlegg

Min Nabo har fått Virus, hun har Antivirusprogram fra Norten som hun har oppdattert. Problemet er at hun fant 55 infesterte filer men, så norton prøvde å slette disse, Norten slette de fleste men det var en del hun ikke fikk sletta, Norten klarte heller ikke å Isolere filene, åssen skal man slette de siste filene, De lå under _Restore/"et ellerannet/xxx.cab

Det virker for meg som om Windows bruker disse, eller så har Win ME eller HP lagt inn en sperre sånn at Norten eller jeg ikke kan slette disse.

Er det noe som vet hvordan jeg kan slette disse filene, det er bare en av filene som er komprimert som har virus. Er det noe som har lignede problemer eller vet hvordan det kan fikses??

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vet hvilket virus det er lønner deg seg å gå inn på symantec.com å laste ned en fil som fjerner viruset, disse enkelte programmene er mye mer grundig å gjør jobben skikkelig. Så last ned disse, kjør safemode av windows så kjører du programmet å alt fikser selv selv. Antivirus programmer mener jeg at er noe dritt til å fjerne virusene skikkelig.

signatur.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Christopher på 2001-10-28 14:17 ]

Lenke til kommentar

Prøv å last ned DrWeb virusprogram... Det fjerner det viruset helt fint. Jeg hadde det samme virusproblemet for en uke siden. DrWeb var det eneste av 8 virusprogrammer som fjernet viruset. MEN: la DrWeb søke etter visus mange... det fjerner bare noen om gangen, men det tar visuset vekk ivertfall:)

Lenke til kommentar

Nå lanserer jeg en teori jeg egentlig ikke vet noe om, men siden du sier virusene ligger under _RESTORE etellerannet, så går jeg ut fra at dette er Windows System_Restore. Ikke helt sikker på hvordan det funker, men det lagrer hvertfall statusen til systemet på et eller annet tidspunkt, slik at man kan gå tilbake til dette punktet hvis maskinen skulle krasje. Det jeg tror er at det virusprorammet finner er referanser til eventuelle virus som var tilstede ved siste lagringspunkt, altså ikke et virus i seg selv. Alt dette er lagret som en enkelt fil(eller noen få), og derfor kan ikke virusprogrammet gå inn og slette deler av den.

Så mitt tips er derfor å slette alt innhold i _restore-mappa (er skjult som default).

Håper noen andre korrigerer meg om jeg er helt på viddene her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...