El_nikk_Ing Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hei alle sammen!!! Har lånt meg en nec 2500A dvd-brenner som ikke klarer å detektere platen jeg bruker. Har lest i diverse forum og søkt på nettet uten å finne noe svar på hva som er feil. Har to typer plater som jeg bruker: Verbatim DataLifePlus DVD+R 4x (made in India, og tror det er mitsubishi chemical), og TDK DVD+R 1x-4x (kjøpt på expert) Trodde disse platene var av okey kvalitet og skulle støttes av den nec brenneren? Har prøvd litt fram og tilbake med forskjellige firmware oppdateringer, versjon 1.05 og 1.06 av forskjellige typer, men ingen forandringer og fremdeles samme problemet. Hadde 2 stk TDK plater, og det som er merkelig er at brenneren fant den ene plata bare. Har prøvd både Nero 6.3 powerpack og dvdDecrypter 3.1.9.0. I dvdDecrypter står det bare Device not ready (Medium not present) og i nero no disk inserted (eller noe sånt) La inn DVD Identifier men får bare opp: Unable To Initialize Disc : Not ready - Medium not present [02/3A/00] Prøvde for skøys skyld ei cdr plate av lusen kvalitet (har ikke noe bedre for handa). Denne blir heller ikke detektert.. Mystiske greier det her!!!!! Skal prøve ei dvd-R i morgen tenkte jeg Lurer på om det kan være problemer knyttet til kompatibilitet med den ellers urgamle hardwaren(1999 model tror jeg) ? Skulle ikke være noen grunn til det slik jeg kan se det da men... lister fort opp: abit kt7a raid med socket a t-bird 1400@900 (varme probl) 512 mosel sdram (god kvalitet kjøpt fra space computers hvis noen "eldre" oc'ere husker han ) Bernneren er btw koblet som primary master (alene på kabelen) Så til spørsmålet: Er det noen kloke hoder her som kan hjelpe, eller vet hva som kan gjøres? Det hadde vært kjempekjekt Off Topic: Har vært fast leser av hardware.no ( og noen andre utvalgte hw/overklokkingssider) og forumet her siden "begynnelsen" for maaaange år siden (akk, gode gamle cel 300@540 osv:))., så er vel på tide at jeg skriver min første post her,hehe... Må si at forumet her virkelig har tatt seg opp i den senere tid ned "guider" ol i alle varianter... Virkelig kjekke greier denne "trenden"... Lett å de at nivået på brukermassen har tatt seg betydelig opp, selv om det er noen gamle gode gjengangere og ildsjeler da Stå på alle sammen Mvh El_nikk_Ing Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Merkelig. Jeg har samme brenneren og bruker Verbatim DatalifePlus uten problemer. Bruker Nero 6. Lenke til kommentar
El_nikk_Ing Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Ja er merkelige greier dette... Har pløyd igjennom mange forum og det virker som om disse platene skal virke greit på denne brenneren.. Blir ikke klok på den -ab- Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Kan desverre ikke hjelpe deg. Jeg satte i brenneren som master på secondary channel. Lot WinXP installere den og alt har gått som en drøm fra der. Har ikke brukt noen som helst firmware på den. Vet ikke hvilken firmware den er nå engang Har den virket fint tidligere? Brukte den samme platene da? Leser den plater? Sjekket at den står som master? Prøvd å skifte kabel? Bare sitter her og slenger frem noen forslag...... Lenke til kommentar
El_nikk_Ing Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Jepp, kabelen funket iallefall på min gode gamle plextor 12x cd brenner tidligere idag Han jeg har lånt brenneren av har visstnok bare brent en plate tidligere med den (vet ikke merke), og denne funket visst fint. Satte bare brenneren rett inn jeg også, og lot win xp installere den. Prøvde først de verbatimplatene, og disse fant den ikke. Prøvde så TDK og den første fungerte fint, men ikke den neste. Etter dette prøvde jeg med firmware updates uten å lykkes. Ja, sjekket om master. Bør kanskje prøve anna IDE slot i morgen og ny kabel. -ab- Lenke til kommentar
ohn Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Du skriver at du har lånt brenneren. Sto det en annen enhet på primary master fra før? Jeg fikk problemer en gang når jeg byttet brenner på den måten (Mitsumi til Plextor), virket som deler av Windows fremdeles trodde jeg hadde Mitsumi. Riktignok en del år siden, husker ikke engang hvilket OS det var (ikke XP). Hmm... Sitter selv med et Abit KT7A-raid og kommer sannsynligvis til å kjøpe samme brenneren. Får håpe du finner en løsning/forklaring. Om en uke eller to kan jeg fortelle hvorvidt den fungerer hos meg, ikke at det hjelper deg nå... Imponerende hastighet på den gamle celeron'en din Lenke til kommentar
El_nikk_Ing Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Hmm, prøvde noen orginale dvd-filmer nå, og disse fungerte fint. Prøvde også noen brente cdr plater, disse hadde den store problemer med å lese (funker utmerket på plextor cdbrennern og pioneer dvdrom. Plata bare spinner opp (mye forskjellige "ikke så bra" lyder), for så å ikke fungere ( finner ingen innhold når jeg går inn på brenneren). Må være noe feil på brenneren tror jeg. ohn: Hadde selv samme oppgradeingen for mange år siden : fra en mitsumi 2x brenner til plextor 12x,hehe.. snakk om kvalitetsforskjell på de to ja Lenke til kommentar
ohn Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Var Mitsumi 2x til Plextor 12x jeg byttet, ja Og nå har jeg Abit KT7A-raid, skal få meg NEC 2500A og hadde tidligere en celeron 300 (riktignok kun @472 MHz). Nokså vanlige komponenter, men det var skummelt mye vi hadde til felles Du kjørte sikkert cellyen på et Abit BH6 også Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Har prøvd litt fram og tilbake med forskjellige firmware oppdateringer, versjon 1.05 og 1.06 av forskjellige typer, men ingen forandringer og fremdeles samme problemet. Hmm... Tror ikke det er kommet oppdateringer til 2500a... Ingen offisielle i alle fall.... Har den selv og har ingen prob. Lenke til kommentar
El_nikk_Ing Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Oppdatering på problemene: Kjøpte meg noen DVD-R plater på ekspert, og disse fungerer bare helt utmerket. Var TDK DVD-R 1-4x (tayio yuden japan) og SONY 4x DVD-R.. Har ikke funnet ut av hvorfor den ikke takler DVD+R ennå. Kanskje selve brenneren er et "mandagsprodukt" Hadde det vært min brenner hadde jeg nok formatert disk, byttet IDE slot osv, men siden jeg bare skal brenne en film gidder jeg ikke forske så mye mer på den drittbrenneren. ohn: Hadde nok lagt pengene mine i en skikkelig plaxtor kvalitetsbrenner i stedet for denne. Sparer seg for masse bry med å handle en slik tror jeg. Feks en Plextor PX-708A til ca 1700kr.. Ha ei fin helg alle mann -ab- Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hva slags hovedkort og IDE drivere har du? Prøv å bruke M$ sine IDE drivere som er inkludert med operativsystemet - det løser ofte skumle feil som dette. Lenke til kommentar
El_nikk_Ing Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Hva slags hovedkort og IDE drivere har du? Bruker via sine chipset drivere: VIA_Hyperion 4IN1_V449vp2 Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg måtte re-instalere Nero på nytt ved skifte av brenner for å få det til å virke . har du prøvd det ? Mvh Erik Lenke til kommentar
El_nikk_Ing Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Nei har ikke prøvd å installere nero helt på nytt, men oppdaterte til nero powerpack 6.3 etter installasjon av brenneren.. Menmen, nero funker nå på dvd-r plater, så jeg er fornøyd.. Har fått brent det jeg trenger å leverer den tilbake på mandag -ab- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå