ranvik Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 hei jeg har en 3CRWE554G72 og jeg får ikke vpn (tunnel) mellom den til og funk for ipv6 NB: bruk bruker ikke telenor adsl pppoe noen som har noe who to web side eller forslag hva jeg skal slå på ,dmz er satt til pc som skal ha vpn Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Har ikke satt opp vpn med ipv6, så jeg vet ikke så mye om akkurat det. Følger router og klient ICSA Labs' standarder? Main mode, aggressive mode? Riktige ip'er? Bruker du kryptering (håper det )? Sjekk isåfall at du har valgt riktig algoritme i begge ender (DES/3DES(EDE)/AES). Samme hashing metode i begge ender (MD5,SHA)? Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Nå er vel ikke IPv6 støttet i særlig grad gjennom nettene ennå. Kan være det som er problemet. Men skjønner ikke hva du mener heller: mellom 3Com routeren din og ... ? Eller kommer du fra Vestfold og mener 'gjennom'? Som regel er det en setting for VPN Tunneling på routeren du skal slå på iallefall! timtowtdi Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) At IPv6 ikke er støttet er ikke noe problem. IPv6 routere sjekker om routeren den sender til støtter v6. Hvis ikke den gjør det, stapper den v6 headeren inni en v4 header. Dvs. IPv6 er bakoverkompatibel Endret 28. februar 2004 av maedox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå