powerman_ Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Ja, jeg har lest guiden, men klarer det fortsatt ikke. :/ Jeg bruker windows xp og vil nå installere en s-ata disk (kjører windows på en ide disk). Er det noen der ute som har vært gjennom dette og kan forklare meg hvordan jeg skal installere disken? Skal jeg gjøre det fra windows eller bios, windows/bios? Jeg har lastet ned drivere fra asus's hjemmeside og installert raid driverene (raidlink?) På forhånd takk Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Du skal bare ha disken inn i maskina, ikke ha xp på den, slik jeg forstår det (det er det de fleste bruker å ha problemer med) Skru av maskina. Sett inn disken. Koble til strøm og datakabel. Start opp. Hvis driverne allerede er lagt inn, så er du ferdig. Gjenstår bare å formatere/partisjonere. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Som MorePower sier, Partisjoner og Formater: Start-kontrollpanel-administrative verktøy-datamaskinbehandling-diskbehandling Lenke til kommentar
chiefwiggum Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Satt inatt med samme hk som deg, samme problemer og guiden funket ikke. 1.Jeg tok ut ide disker etter å ha satt opp bios. 2.Satt in sata kabel, fyret pc og trykket f4 og kom inn i raid.Formater low level. 3.Reboot og del og inn i bios igjen.sett opp boot fra cdrom.Putt in xp skiva. (nå har jeg lap i tillegg og lastet ned sata/raid drivere fra asus.com.kopier den ene på diskette+ oppstartsfila som ligger i katalogen.) 4.fyr opp med xp og trykk f6 og du får beskjed om trykke A etter at du har satt disketten i.Silicon sata er da lagt inn. 5.Reboot med xp og formater med win xp.fortsett installasjonen av xp.Under veis får du en tullemelding fra microsoft om ustabilitet,drit idet. Mitt system funker ihvertfall nå med dette harry-oppsettet. Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Okey, takker for svarene. Da prøver jeg guiden til chiefwiggum Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Som MorePower sier, Partisjoner og Formater:Start-kontrollpanel-administrative verktøy-datamaskinbehandling-diskbehandling Kan ikke se s-ata disken... Lenke til kommentar
chiefwiggum Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Den vil du ikke se heller,den ligger som nevnt som 3 el 4 master forstod jeg.jeg har 1.boot on floppy2.boot scsi.(!)3.boot cd rom.Går unna som bare det, snåleste oppsettet av hd jeg har vært borti.Bare rør. Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Funker fortsatt ikke hos meg. Dette har jeg gjort til nå: -Lastet ned drivere fra asus. Kopiert disse over til diskett. -Bootet xp fra cd. Trykket F6 og installert asus driveren -Installert win xp på nytt (selv om dette ikke var planen fra starten av.) -Installert "satalink" fra asus. Hvet ikke om dette er nødvendig. Jeg bruker partition magic, men kan fortsatt ikke "se" disken der. Og kan derfor ikke formatere den. ps:alle kablene er koblet til Endret 29. februar 2004 av powerman_ Lenke til kommentar
Bukks Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Create Array på den nye disken Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Hva er det? Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Hvet ikke om dette hjelper noe. Jeg har 2 IDE disker + en s-ata disk tilkoblet Lenke til kommentar
Bukks Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 På mitt hovedkort, Asus A7V8X, trykker jeg Alt + F2 i oppstarten for å komme inn i oppsettet på raid kontrolleren. Velg Create Array der. Står vel om dette i manualen til hovedkortet ? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvis jeg har forstått deg riktig skal du fortsette å ha XP på en av dine gamle P-ATA disker. Så vidt jeg kan se skriver du ikke hvilket merke det er på den nye SATA disken, de fleste produsente har verktøy for klargjøring av diskene sine på hjemmesiden sin. Du finner linker til flere produsenter i sata-guiden, foreslår at du prøver dette. Bare vær sikker på at det er riktig disk du bruker det på Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Hei. Ja, jeg ønsker å ha windows xp på en av de gamle p-ata diskene. Merket på disken er seagate og jeg var inne på hjemmesiden deres som du anbefalte. Men det løste ikke problemet mitt.. Jeg kan fortsatt ikke "se" disken. Edit: +bilde Endret 1. mars 2004 av powerman_ Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Legg diskwizarden på diskett eller ISO CD (det valget lengst til venstre på Seagate sine sider) , sett diskett eller cd rom til 1.boot device, koble fra Paralell diskene slik at du bare har SATA disken i. Da bør du kunne kjøre wizarden på SATA disken. Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Takk for svar, da prøver jeg på det. Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Ikke hvet jeg hva som fikk den til å funke. Noe må det ha vært. Plutselig dukket det opp en "new hardware found" ballong nede i høyere hjørne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå