Hans Nikolai Førde Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hei! Kort spørsmål: Jeg har tre harddisker i PC-en, og én av de (Maxtor 160 GB) er i RAID (Promise Fastrack 100TX2). Under oppstarten i Promise-BIOS-en vises harddisken korrekt, men hvordan får jeg den til å fungere i XP? All hjelp mottas med stor takknemlighet! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Du kan ikke ha RAID med bare en disk. (Ikke det at jeg er noen RAID ekspert, men.) Start-kontrollpanel-administrative verktøy-datamaskinbehandling-diskbehandling. Finner du disken der ? Endret 27. februar 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Hans Nikolai Førde Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg er kanskje sikker på at jeg tidligere har kun hatt én disk tilkoblet RAID-kortet (som er et PCI-kort), men sikker er jeg ikke...Uansett, den blir jo funnet under oppstarten...? Finner den ikke der heller, nei. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Du kan nok bruke det adapter kortet til RAID, men da må du ha minst 2 disker i striping eller speiling. Maxtor har ett hjelpemiddel for diskbehandling. Du kan prøve det å partisjonere og formatere med det (krever antakelig en diskett). Hvis du vil lese mer om RAID: RAID GUIDEN Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Har du installert noen raid driver? Er disken formatert ? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Prøv å flytt kortet til en annen PCI Slott. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Du kan selvsagt ha en disk på en RAID-kontroller. Du må innstallere driveren i Windows for RAID-kontrolleren. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Går vel fint å ha en hd på en raid kontroller. Den vil da fungere som en enkel disk uten noe raid-oppsett. Når du installerer windows så må du sikkert trykke F6 og deretter legge inn raid-driveren. Da burde det fungere greit. Gjorde ihvertfall det hos meg. Eneste jeg ville foreslått er å kople ifra de andre diskene slik at du er sikker på at windows komemr som c:, dersom dette betyr noe for deg. Hos meg kom hd'en som F.......uvant. Kommer sikkert til å bytte om i løpet av noen dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå