Raphaug Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Har klokket cpu 2600+ @ 2391ghz og ligger på 45Cgrader idle og opptil 55C grader maxload.. Hvorfor? Vifftene på radiatoren(som er i toppen) blåser luft opp gjennom radiatoren og ut. Har vannblokk på skjermkort, men kan ikke måle temp der... Noen som vet hva problemet er? Har strammet skruene ganske jevnt på cpu. Anyone? Lenke til kommentar
GSM Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Den varme luften i kabinettet samles i toppen og blåses gjennom radiatoren din, så du får ikke optimal kjøling. Monter heller radiatoren slik at så kald luf som mulig blir sugd gjennom den, altså så langt nede i kabinettet som mulig i fronten eller i bånn av kabinettet slik at den kalde luften nær gulvet blir sugd gjennom radiatoren, men husk da filter ellers vil pcen bli invadert av hybelkaniner Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Hva om jeg snur vifftene slik at de to i midten av kabinettet blåser luft it, og snur de på radiatorenslik at de suger inn kald luft ovenfor pc'n da? Vil det gi meg medre temps? Lenke til kommentar
GSM Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Det beste er å dra luften inn gjennom radiator fra utsiden av kabinettet da den luften er kaldest. Så å snu viftene burde nok gi litt bedre temps. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Men likavell, skal den synke 10C grader? På vanlig 2600+ hadde den samme temp! Er det ikke noe feil her? Pumpa er veldig varm, den ligger på psu(med to lagg bobbleplast under) Kan det være at pumpa som gjør at vannet er varmt? Skal måle vanntemp i morgen, må man ha sensot med display da, eller finnes det noen smarte triks? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Eller gjør som jeg , flytt rad ned i kjellern om du har. Jeg satte min ned på en uisolert bod og har dermed en cpu temp på mellom 10-20 grader. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Teorier: 1: Temperatursensoren er av billigste type, og viser feil. 2: Temperatursensor ligger ikke i die, og blir derfor varmere siden det ikke er luftstrøm over sokkelen lenger. 3: Du kjører 1.824 på vcore, og CPU er virkelig denne temperaturen. 4: Temperaturavlesingssoftwaren viser feil / med stor feilmargin. Løsninger: Drit i det? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Bruker bios og sisoftware sandra 2004. Skal sette det tilbake til 2600+ i morgen og sjekke om det er "ok" temp. Er det normalt med mine temps ved 1.824vcore da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå