Bombefar Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Har en linje fra BKK som skal være 1024/1024 men hva får jeg?? Under 500kbps hver gang på ITavisen. Noen uker etter at jeg la merke til dette problemet sendte jeg en mail til BKK. 3 uker senere hadde jeg fremdeles ikke fått noe svar. Da sendte jeg enda en mail uten å få svar. Denne gangen la jeg med screenshot av testen på ITavisen. Ikke noe svar denne gangen heller. Etter en stund begynte jeg å sende mail nesten daglig og ringte minst en gang i uken. Endelig fikk jeg svar om at det kunne komme opp en montør og se på det . Men kom han da?? neida. Så ringte jeg ned og spurte hvor det ble av han. Fikk som svar at de hadde fikset noe nede på "basen" så nå skulle det fungere fint. Sjekket hastigheten og den lå fremdeles på rundt 500 kbps. Har forresten en ping som varierer mellom 100ms og 7-800ms Snakket med en kompis og han sa at en som han kjenner hadde en 10Mbit linje fra BKK. Han hadde visst samme problemet og det viste seg at de hadde satt ned hastigheten hans med vilje fordi han brukte den for mye . Hold dere unna BKK folkens!! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Må nesten le litt... Jeg har ADSL 1024/384 fra BKK. Men jeg får 1700/384 ! Har de gitt meg din båndbredde? De gangene jeg har sendt e-post til BKK har jeg fått svar innen en dag... Er det ADSL du har eller? I så fall, hvor bor du? Det kan jo faktisk høres ut som om du kanskje bor for langt borte fra sentralen? Lenke til kommentar
highlander Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Om du bor på landet så kommer det helt ann på hvor sentralen din er om den ligger 2km unna så er det ikke så rart at den er treg. Men dette er noe du burde klage på, ja. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Om du bor på landet så kommer det helt ann på hvor sentralen din er om den ligger 2km unna så er det ikke så rart at den er treg. Hvorfor skulle 2km være noe stort problem? Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg har trådløst bredbånd med radiosignaler til sentralen på Mannsverk i Bergen. Bor på Landås og det har funket helt fint inntil for noen måneder siden.... Lenke til kommentar
woid Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 det kan jo være at noen andre også har begynt å sende på de samme frekvensene, og dermed lager støy for trafikken din. du kan jo høre med BKK om de vil prøve å bytte frekvensen dere kjører på, for å sjekke om det gir noe bedre resultat. har du forresten pakketap på overføringen/ping? Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Får ikke sjekket pakketap for når jeg tar f.eks. "ping www.vg.no" tar det ca. to sek så er vinduet lukket.... Hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
woid Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 hvis du har windows xp: start->kjør->cmd hvis du har en annen windows: start->kjør->command og så skriver du ping -n 100 www.vg.no -n 100 for å pinge 100 ganger ping /? for se flere valg Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) resultat: 0 Loss minimum 36ms maximum 404ms average: 96ms Endret 28. februar 2004 av Bombefar Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Noen flere her som har trådløst bredbånd fra BKK? Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Snakket med en kompis og han sa at en som han kjenner hadde en 10Mbit linje fra BKK. Han hadde visst samme problemet og det viste seg at de hadde satt ned hastigheten hans med vilje fordi han brukte den for mye . Hold dere unna BKK folkens!! Her er en forholdsvis gammel tråd, men som vitner om BKKs politikk: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=65735&hl= Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Hold dere unna BKK folkens!! Klart alle bredbånds leverandører har noen ufornøyde kunder. Her har du tydlig møtt på dårlig service, men jeg tror ikke alle blir behandlet like dårlig som deg Likevel hadde jeg desverre ikke nølt med anskaffe meg BKK hvis jeg hadde muligheten Endret 28. februar 2004 av suzze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå