Dwalker Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Har fått meg en trådløs router og prøver nå å få satt den opp slik at jeg også får den bærbare på nett. Routeren jeg har er en SMC Barricade-g (SMC2804 WBRP-G) Har kjørt setup'en og tastet inn IP, submask, gateway og DNS,men routeren får ikke kontakt med nettet. (Har statisk IP) Kan det være noe med at det er router i DSL-modemet??? Har tastet inn WAN IP, submask og gateway som jeg fikk fra ISP. Har fulgt Installation Wizard til punkt og prikke. Må jeg opprette en eller annen kontakt mellom de to routerne. (Alt av kabler er riktig plassert) Routeren sier at jeg ikke er tilkoblet Cable/DSL Kanskje litt rotete forklart, men jeg håper at det er noen som kan hjelpe meg ISP er Mimer og de bruker fast IP Endret 27. februar 2004 av Dwalker Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Prøv dette, sett kabelen fra ADSL modemet/routeren inn i en av LAN portene på din trådløse router, da skal den fungere kun som en switch! EDIT: Hvilken ISP har du? Hva bruker du statisk IP til? Endret 27. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
ROla Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Statisk IP er viktig slik at routeren/switchen ikke undersøker om ny IP adresse hvert 15 min. Believe me! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Statisk IP er viktig slik at routeren/switchen ikke undersøker om ny IP adresse hvert 15 min. Believe me! Var den ment til meg? Eller hva mente du egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå