Gå til innhold

Ødelegging av biler osv i spill


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det noen spill (spes Gran Turismo) som ikke støtter ødelegging av bilene, mens andre gjør det når det tilogmed er noen av de samme bilene? i GT sier de at de ikke får lov av produsentene, men når du ser samme bilen i et annet spill som kan bli ødelagt begynner du å lure litt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha! krasjet bil = negativ reklame-effekt. (ikke ment som å håne innlegget ditt e.l., men er sikkert sånn bilindustrien ser på det - latterlig)

 

Egentlig burde bilprodusentene sette pris på at spillprodusentene GIDDER Å bruke bilene deres.

 

Nei, off.

Begynner å bli ganske så lei av "Har nok penger, men kan ALDRI FÅ NOK! ,MÅ HA MER!!!!"-syndromet.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Har dere lest originalposten? Dere svarer jo ikke på temaet. 2mass lurer på hvorfor noen bilspill ikke har skadeeffekter på grunn av paranoide produsenter, mens andre har det enda de samme bilene er med. Jeg vet ikke sikkert, men kanskje de tar ekstra penger for å tillate ødeleggelse?

 

Godt spørsmål, i grunnen.

Lenke til kommentar

endelig en som forsto spørsmålet. hørte den begrunnelsen om GT men i andre spill så er jo nøyaktig de samme bilene med og der kan de jo ødelegges. så den derre "det er negativ reklame" syns jeg blir litt for tynn når man ser de samme bilene andre steder og man kan ødelegge de der.. hmm.,.

Lenke til kommentar
endelig en som forsto spørsmålet. hørte den begrunnelsen om GT men i andre spill så er jo nøyaktig de samme bilene med og der kan de jo ødelegges. så den derre "det er negativ reklame" syns jeg blir litt for tynn når man ser de samme bilene andre steder og man kan ødelegge de der.. hmm.,.

Man ser "skins" til biler man kjenner. Bilene heter ofte noe helt annet.

 

Se linken min til Crashday og les Faq. Der står det svart på hvitt:

 

Which kind of cars will be there in Crashday?

 

Beside fast sports cars you will also be able to drive "common" urban cars as well as some heavier vans. All vehicles will clearly differ in terms of handling and it will even be possible to influence their physical parameters through tuning operations.

Crashday does not contain licensed cars so Moon Byte Studios decided to create own car types.

 

Men laster du ned traileren, ser du tydelig biler du kjenner som bla. Viper og Hummer bare under et annet navn.

Endret av Aeternus
Lenke til kommentar
er klar over det ja, men har sett de samme bilene med ordentlige navn i andre spill hvor det har vært mulig å kræsje dem så de får skade...

Ja, men problemet er jo at alle bilene i spillet må kunne ta skade! Dette er derfor ett stort problem i GT3. Du må jo skjønne at de ikke kan gjøre så bare noen av bilene tar skade! Hvis ikke du har veldig lyst til å gi oss ett eksempel på ett spill som har alle bilene (produsentene) som GT-serien har :roll:

Lenke til kommentar

Hmm, synes å huske å ha lest at NFS:u brukte konsollens svakheter som unnskyldning og prøve å påstå at Xboxen ikke taklet det. Noe som ble brutalt knust siden Gotham Racing 2 var ute :)

 

Lathet fra programmerernes side kanskje? Kommersialieringen som gjør at flest mulig prøver å pumpe ut mest mulig raskest mulig og da får en ikke med alle featurene...? :/

Lenke til kommentar

husker da n.f.s 4 kom ut..

først skulle de ikke få låv og ha skade på Mercedesene i spillet.

men først etter og ha betalt Mercedes alt mellom 1-2 til 10 millioner pr bil.

fikk de ha skade på bilene iallefall..

 

vet ikke hvilken avtale gt-3 har,men vet at de må betale for og ha bilene

med i spillet sitt.volvo og saab ville ikke ha bilene med i spillet,de så det som

negativt og bruke bilene sine i et spill..

 

regner med at det handler om penger om de kan få ha skade på bilene

eller ikke.

og gt 3 som har så mye biler,skulle det sikkker koste dem en formue.

 

men er jo litt rart iallefall,var det ikke codemasters som bare hadde et budskjett

på 30 millioner.iallefall klarte de jo og ha skader på bilene i "toca race driver"...

 

ps:er ikke 100% på alle disse tallene,men tror det er ca rett.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Uansett hvor latterlig dere synes det høres ut,

så er det faktisk fakta at bilprodusentene kan nekte en stor profilert tittel å ja damage modellering på bilene. Enten det, eller ikke få bruke lisensierte biler.

 

Det har vært slik helt siden tidlig på 90-tallet, husker et spill som heter Jaguar X220 Racing, der det sto påpekt i reviews at de ikke fikk lov å lage damage på bilen, annet enn røde felter i en "repair" skjerm mellom banene. Dette fordi Jaguar nekta å la utvikleren lage skade på bilene sine. Ellers trakk de lisensen, og da forsvant halve salgspoenget (kjør ekte jaguarer på landeveisbaner!).

Og dette var LENGE før bilspillene var i full 3D, men man bare så bilen direkte bakfra, bilen sto fast midt på skjermen, og banen svingte rundt bilens akse.

Så kun sidene på bilen i svinger og når kræsjanimasjonene gikk.

Som i Lotus turbo challenge f.eks.

 

De vil ikke ha NOENTING som kan skade bilmerkets anseelse i media, og hvertfall ikke at folk skal få lov å mose de pene bilene sine som de vil i dataspill.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det har jo også noe med gameplay å gjøre, da.

 

Nå tenker jeg ikke bare på fysisk skade, men også skader som påvirker kjøreegenskaper. Av erfaring :blush: vet jeg at hvis du hilser på autovernet i 80 km/t, kan det godt ødelegge ganske mye... og da er man så vidt borti (les: punktert hjul og knuse tanken med spylevæske). Tenk å fått samme effekt i rally-simulatorer. Det hadde ikke vært fult så morro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...