kanikke Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Kjøpte en Emagic boks for å kunne bruke en vanlig IDE-Harddisk som ekstern. Den har kun usb tilkobling. Dette fungerer utmerket med windows xp, men skulle gjerne ha visst hvordan jeg får den til å fungere med win98. Ingenting av det som er på den medfølgende cd'n får win98 til å registrere harddisken. Har lastet ned driver fra Emagic sine hjemmesider, men der fungerer heller ikke. Er det noen som har fått en slik løsning til å fungere med win98, eller er det noen som vet noe om dette? Blir veldig glad for svar! Lenke til kommentar
kanikke Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Litt tilleggsinformasjon. Jeg har tenkt på en ting vedrørende mitt problem med den eksterne harddisken. Den ble formatert under WinXp. Altså NTFS formatering. Er det kanskje derfor den ikke blir oppdaget av en maskin med Win98 (FAT32)? Ikke vet jeg, men er det virkelig ingen her som kan hjelpe meg å løse dette problemet? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 win98 kan ikke lese ntfs partisjoner... Det du trenger et et lite program som du innstallerer på win98, (et program som gjør at du kan lese fra ntfs (ikke skrive), husker ikke hva det programmet heter i farta.. Lenke til kommentar
kanikke Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Takk skal du ha, Spetter! Jeg har funnet et program som heter "NTFS Reader for DOS" Det var kanskje det du mente? Det lar seg gjøre å overføre filer på denne måten, men det er forferdelig tungvindt, og det går ikke fort. En nødløsning må det vel kunne kalles. Det var kanskje dumt av meg å gi den eksterne harddisken NTFS partisjon. Hvis jeg hadde brukt FAT, så hadde kanskje ikke dette vert noe problem? Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Formater til FAT32, da vil det ikke være noe problem å lese/skrive i begge os. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Du må også legge inn driverne som fulgte med kabinettet for at du skal kunne bruke kabinettet i windows 98. Og du må selvfølgelig formatere disken i FAT32 for å oppnå full lese/skriveytelse. Og FAT32 fungerer jo perfekt i både win98 og win2k/xp. Lenke til kommentar
kanikke Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Takker så mye for svar. Nå skjønner jeg hva jeg har gjort feil, og hvordan jeg kan rette opp feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå