Gå til innhold

Pc'en fryser når jeg spiller

Anbefalte innlegg

Skjer dette med andre spill og?

Jeg har nevt i en annen post at hos meg skjer akkurat det samme når jeg har powerstrip innstalert, det viser seg at gjelder med både Nvidia og Ati kort. Jeg har nettopp fått ny pc, og det samme skjer der :no:

Jeg liker powerstrip, så jeg bare avslutter det før jeg skal spille og da går det som det suser :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har blitt fortalt hvor problemene "kan" ligge så det e bare til å starte i det billigste hjørnet.

- PSU: Selv Q-tek550w har bare ½ verdien av hva andre PSUer generelt har ved oppgitte 550w. Ved spill trekkes det mer strøm hvor PSU vil slite ekstra og evnt. gjerne gå varmere og varmere til den ikke klarer å holde spenningene.

-Grafikk-kort: Du kan ha støv i vifta/kjøleribba, vifta kan yte mindre dersom dette er gammelt. Ved spilling vil GPU bli gradvis varmere til den tilslutt ikke vil arbeide mer.

-Chpiset : Her og kan det være du har støv i kjøleblokken/vifta som gir en mindre varmeavleding.

alternativt. lufta inni kabinettet som blir brukt til å kjøle ned komponentene dine rett og slett er for varm.

bare til å starte en plass..

Lenke til kommentar

ingen som kan tenke seg at det er minnet da? med min gamle amd 2400xp hadde jeg det problemet. men dette var veldig gammelt minne da. kunne ikke kjøre med standard fsb. måtte sette den ned 2-3 hakk for at den skulle bli stabil nok til å takle spillene jeg spilte selv om det går mest i cs, men spiller noe wc3 også. det varierte fra vær gang jeg spilte hvor lenge det tok før pc'en restarta. psu'en jeg brukte da var en cheiftech 360w. brukte den en liten stund etter jeg fikk p4, kvittet meg da med minnet. ble mye mer stabilt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...