pcgutten Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Når man klokker setter man ikke inn noe greier i processoren? da? Trodde deT? Endret 27. februar 2004 av pcgutten Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Har tenkt på og kjøpe ny processor følger krystallen som skal være i med eller er den i fra før??? Neon som kan svare?? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Tenker du på vifta? Dersom det er vifta du tenker på; BOXED CPU: Vifte+CPU ikke boxed: bare CPU. vifte må kjøpes ved siden av. Endret 27. februar 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Kan du forklare, kan vi svare.... Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Når du sier "krystallen" tenker du sikkert på selve prosessoren (en liten firkanta brikke med mange bein under) Når du kjøper ny prossesor må du ta av CPU vifta slik at du kommer til prossesoren. Og så er det bare å bytte Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 jeg fikk ingen krystall sammen med min cpu, så jeg tror neppe det følger med noen til din heller. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) edit Endret 27. februar 2004 av Falcon_ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hva mener dere med krystall? o_O Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg fikk med en krystall med min CPU, nå trenger jeg bare 2 til så kan jeg dra å hente Hero Sword... Aganhim, here I come!!! Lenke til kommentar
rlz Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg fikk med en krystall med min CPU, nå trenger jeg bare 2 til så kan jeg dra å hente Hero Sword... Aganhim, here I come!!! :lol: Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Når man klokker setter man ikke inn noe greier i processoren? da? Trodde deT? En krystall ser ofte ut som dette http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2013473.htm og du finner vanligvis flere av dem på et hovedkort. Imidlertid er det veldig/ekstremt sjelden du må til å bytte dem selv. Iallfall er det ikke nødvendig å bytte noen krystaller dersom du skal bytte prosessor. Det holder med selve prosessoren som skal settes i (riktig type) sokkel + en passelig kjøler (f.eks en med vifte) Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 I "riktig gamle dager" i 486 tider og bakover så var det vel ofte vanlig at det satt et krystall med samme frekvens eller /2 eller /4 på hovedkortet. Husker det var de som speedet opp sine Amigaer også med å bytte krystall. Men i dag er det ikke slik lenger - krystallet er ikke noe du kan endre på lenger men frekvensene håndteres av hovedkortet avhengig av hva slags prosessor du putter inn. Så trenger ikke tenke på det. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Når man klokker setter man ikke inn noe greier i processoren? da? Trodde deT? du setter nok ikke inn noe nei, det du gjør er å gå inn i BIOS'en din og øke noe som heter FSB. Hva den står på nå kommer an på hvilken prosessor du har. Hvis du har en ferdigpc fra Elkjøp eller noe sånt så kan du mest sannsynlig ikke overklokke. Hvilket hovedkort og hvilken prosessor har du? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Ok, men da flytter jeg posten til riktig kategori etter at jeg har fått vite va krystall tingen egentlig var =) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg fikk med en krystall med min CPU, nå trenger jeg bare 2 til så kan jeg dra å hente Hero Sword... Aganhim, here I come!!! Leggest til på lista mi over geniale kommentarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå