objorkum Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Har en kompis som har 65 gradet på CPU etter 30 minutts idling i BIOS, og 50 grader på hovedkortet.... Går dette an egenetlig? 50 grader på hovedkortet? Er jo helt vilt... Kan BIOSen leike seg? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 hva slags kjøling har han? prosessor, vifter... Det er litt på/over kanten vel jeg nå si. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Bios kan vise feil, men trolig er dette resultat av noe annet som feks mangel på utlufting, hardware feil, eller egne justeringer av FSB, VCore og andre morsomme bios innstillinger. Uansett, 65 er i overkant på standard innstillinger, er den klokka max med viftekjølig, så går det nok. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Tenkte mer på hovedkorttemperaturen liksom, 50 grader ffs! Klarer sjelden å få min over 35 grader. Han har ikke kabinettvifter, ikke overklokka CPU. Skal ikke få slike temperaturer da. Har en annen PC her hvor jeg har kun 2 vifter (PSU og CPU) og den ligger på ca. 40 grader, mens min CPU i et kabinett med 10 vifter tilsammen ligger på 38 grader. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg har mange ganger ligget på 50 grader(i følge bios). Ikke noe prob det Lenke til kommentar
rlz Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Det kan selvsagt være bios som viser feil... prøv å mål temps med f.eks. aida32 for å finne ut om det stemmer. Ellers ville jeg ikke bekymre meg over slike temperaturer, med mindre det blir merkbare ustabilitetsproblem... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Hmm ok. Håper på at det er BIOS som viser feil, for om man får 65 grader på CPU etter 30 minutts idling i BIOS (maks ro) og 50 grader på HK, så er noe galt. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 dere kan jo prøve å sette inn noen kabinettvifter å se om det hjelper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå