vågneset Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg har et 3com pci trådløst kort som skal inn i min stasjonære maskin. Når jeg setter det inn og fyrer opp så tryner hele greia. den kommer til sata kortet mitt så er det stopp. Mistenker kanskje noe irq problem, i BIOS står det konfigurasjon for pci slot 1 til 4, (selv om jeg har 5 pci slots?) Jeg har der gått inn og justert på irq fra 3 og opp til 15, men uten hell. Jeg har et trådløst kort til både ibm og toshiba og det funker godt det. Den stasjonære funker godt om jeg setter i kabel, men det var jo poenget å unngå da. Jeg kjører xp. Har følgende pci utstyr: (ikke i rett pci slot rekkefølge) - matrox skjermkort - tekram scsi kort, til cd - nettverkskort - sata kort - 3COM(den j... skitten) Har rpøvd med å ta ut nettverkskort, sata og scsi.... Kan noen gi meg noen innspill på å få dette til å virke. Programmet som følger med er installert.... Maskina vil bare ikke starte Hilsen DJ Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg hadde også lignende problemer med D-Link PCI kort i en Compaq maskin. Det var en IRQ konflikt som du nevner. Har du prøvd: - Bytte PCI spor? - SATA kontrolleren, er den integrert eller på et PCI kort den også? Hvis PCI kort, så kan du jo prøve å flytte den også Lenke til kommentar
vågneset Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Takk for svar,omtrent rett etter at jeg skrev post`n så klarte maskina mi å starte, uvist hvorfor, men den gjør nå det da. Nå er problemet at den påstår at kortet ikke er satt i. Kjører 3com launcher men den sier som sagt hele tiden at kortet ikke er satt i noe det da er. Noen ideer? Hilsen DJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå