JarleW Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg har laget et skjema (form) til en hjemmeside hvor folk kan komme med forespørsler. Skjemaet skal bli sendt via mail. Jeg har lastet det opp på serveren og det kommer frem i webleseren som normalt. Når jeg trykker på "SEND" så får jeg en feilmelding : "HTTP Error 405 405 Method Not Allowed The method specified in the Request Line is not allowed for the resource identified by the request. Please ensure that you have the proper MIME type set up for the resource you are requesting. Please contact the server's administrator if this problem persists." Har send mail til ISP'n (Active ISP), men de har ikke svart enda om hva som er problemet. Er det noe jeg har gjordt galt eller er problemet på serveren. Skal skjemaet ligge i en spesiell mappe på serveren ? F.eks cgi-bin ?? I HTML-koden skal jeg skrive: <form action="http://www.activeisp.com/scripts/sendformmail.dll" method="POST" > Men det som kommer er : <form action="--WEBBOT-SELF--" method="POST" > _________________ <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-03-20 11:09 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-03-20 11:30 ] Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Endre HTML-koden manuelt. Det som skjer er at FrontPage (som eg går ut fra at du bruke), prøver å bruke sine interne rutiner. Disse er svært buggete... mvh., Vegard Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 det at det er noe galt med mime tyder på at det er noe galt med selve mailen. du kan og bør spesifisere tegnsett ol nr du lager mailing script. har et slikt script i php...både som gjør det mulug å sende med filer og ikke (to forskjellige). kontakt meg hvis du vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå