Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastigheter

Anbefalte innlegg

Har et chello plus abbonement på 1024/386 kbit (128 mbyte\s).

Men flere ganger har nedlastings hastigheten vært oppe i over 200 kbyte i sekundet. Det har riktig nok aldri ligget i denne hastigheten lengre enn et halvt minutt. Men hva skyldes dette egentlig?

En ting til; jeg får 3 ip er med dette abbonementet, vil det si at jeg får 3x 1024/368kbit linjer? eller en linje som deles på 3?

Hvis jeg kobler på en router er det sånn at man da kan dele linja på så mange dataer man vil? Altså at routeren deler ut flere ip er....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting til; jeg får 3 ip er med dette abbonementet, vil det si at jeg får 3x 1024/368kbit linjer? eller en linje som deles på 3?

Hvis jeg kobler på en router er det sånn at man da kan dele linja på så mange dataer man vil? Altså at routeren deler ut flere ip er....

Linjen blir delt på 3 ip'er.

Routeren deler ut lokale ip'er til de pc'ene som blir kobla til den. Den får en av chello ip'ene og deler den videre til pc'ene. Vis du feks bare skal dele internett med 3pc'er kan du bare ta og kjøpe deg en hub og så sette forskjellige chello ip'er på hver maskin.

Ellers kan man jo bare kjøpe en switch så fikser den resten. Sette pc'ene på at de skal få ip automatisk så poff inet. Switch/hub ville jeg kjøpt istede for router. Trengs ikkje router siden du har chello modemet. Hadde det vært dial-up telenor så er det greit med router. :thumbup:

Lenke til kommentar
Men flere ganger har nedlastings hastigheten vært oppe i over 200 kbyte i sekundet.

Det er enkelt og greit fordi nedlastingen starter allerede mens du velger hvor den skal ligge, så inntil du har kopiert over det som allerede er cachet opp så lyver hastigheten din.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

Linjen blir delt på 3 ip'er.

Routeren deler ut lokale ip'er til de pc'ene som blir kobla til den. Den får en av chello ip'ene og deler den videre til pc'ene. Vis du feks bare skal dele internett med 3pc'er kan du bare ta og kjøpe deg en hub og så sette forskjellige chello ip'er på hver maskin.

Ellers kan man jo bare kjøpe en switch så fikser den resten. Sette pc'ene på at de skal få ip automatisk så poff inet. Switch/hub ville jeg kjøpt istede for router. Trengs ikkje router siden du har chello modemet. Hadde det vært dial-up telenor så er det greit med router. :thumbup:

du skal være litt forsiktig med det. Jeg erfarte med Tele2 at med switch og 2 pc'er på nettverk så kunne vi ikke finne hverandre ettersom vi havner på forskjellig subnet. Så hver gang vi skal dele filer, så må vi angi ip og dermed gi slipp på internett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...