oblivian Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hei, Har bare moret meg litt med å overklokke via auto-overklokking i BIOS. Har den på 10% ekstra og systemet virker helt stabilt. CPU ligger på 3.52GHz, men har en merkelig(?) lav hvile temp på 26 grader. På full pupp kom jeg opp i 41 grader. Hvor riktig dette er aner jeg ikke. Det er vel uansett ikke klokket nevneverdig opp i forhold til hva dere andre her driver med... MEN, det jeg egentlig lurer på er, hvis jeg rører auto-klokkingen i BIOS så går automatisk RAM'en ned fra 400MHz dual channel til 266MHz singel (virtual) channel. Skal det være sånn eller? Og isåfall, vil ikke det ha mye å si for performancen? Jeg har forresten RAM'en stående i auto/by speed og har ikke rørt noe der. RAM brikkene er den standard 1GB dual packen fra TwinMOS PC3200. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Still DRAM Frequency manuelt på 400MHz for å få minnet til å gå like fort som FSB (1:1 ratio), eller 320MHz for 5:4 ratio om 1:1 ikke er stabilt. Det er lurt å låse AGP/PCI på 33/66 hvis du skal overklokke. Likeså kan du godt stille VDimm til 2.85 V. Synes ikke temperaturen din var så merkelig, ligger på det samme selv med 10% overklokket 2.8 og en middelmådig kjøler på lav viftehastighet. timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå