Gå til innhold

P4C800-E DLX og P43.2GHz overklokking.

oblivian

Anbefalte innlegg

Hei,

Har bare moret meg litt med å overklokke via auto-overklokking i BIOS. Har den på 10% ekstra og systemet virker helt stabilt. CPU ligger på 3.52GHz, men har en merkelig(?) lav hvile temp på 26 grader. På full pupp kom jeg opp i 41 grader. Hvor riktig dette er aner jeg ikke. Det er vel uansett ikke klokket nevneverdig opp i forhold til hva dere andre her driver med... ;)

MEN, det jeg egentlig lurer på er, hvis jeg rører auto-klokkingen i BIOS så går automatisk RAM'en ned fra 400MHz dual channel til 266MHz singel (virtual) channel. Skal det være sånn eller? Og isåfall, vil ikke det ha mye å si for performancen?

Jeg har forresten RAM'en stående i auto/by speed og har ikke rørt noe der. RAM brikkene er den standard 1GB dual packen fra TwinMOS PC3200.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Still DRAM Frequency manuelt på 400MHz for å få minnet til å gå like fort som FSB (1:1 ratio), eller 320MHz for 5:4 ratio om 1:1 ikke er stabilt.

Det er lurt å låse AGP/PCI på 33/66 hvis du skal overklokke. Likeså kan du godt stille VDimm til 2.85 V.

Synes ikke temperaturen din var så merkelig, ligger på det samme selv med 10% overklokket 2.8 og en middelmådig kjøler på lav viftehastighet.

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...