Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Åhh! Det er til å grine av.

Nå har det gått noen måneder siden jeg programerte sist. Jeg blir sprø!

Grunnen til at jeg sluttet var at jeg ikke kan instalere pakker, dvs dem uten *.pas filer. "Hva?" tenker nok du, men det er vel den beste måten å beskrive det på. Nå i detaljer...

Jeg åpner en pakke enten fra explorer, åpne funksjonen i delphi eller Component>Install Packages og trykker "Install". Etter det får jeg en feil melding; File not found *fil navn*.pas. Jeg leter til jeg blir grå grønn og gamel, men noen *filnavn*.pas finner jeg ikke, bare *filnavn*.dcu!

Da laster jeg ned enkelt compnenter (som det ikkeholder mål...) og instalerer dem. Det går så lenge det finnes en *.pas fil for hver *.dcu fil.

Forstår du poenget mitt? Hver *.dcu fil må ha en *.pas fil med samme navn. Uff!

Jeg bruker Delphi 7 og det er ingen ting galt med pakkene jeg instalere (lastet ned nye, andre OSV).

Jeg håper virkelig at noen kan hjelpe meg! Dette er så frustrerende at det er rett før jeg stryker med!

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er mest sannsynlig fordi filene du prøver å legge til er frå ein eldre versjon av Delphi. Såvidt eg veit er det ikkje noko du kan gjere med det. Du kan spørje dei som har laga komponentane om du får kjeldekoden til dei, og då kan kompilere DCU-filer som virkar i lag med Delphi 7. Det er jo lite sannsynlig, men det kan jo vere at dei faktisk har DCU-filer som virkar i lag med D7 allereie.

Dette er ein av bakdelane med å bruke 3. parts komponentar uten kjeldekode, sidan ein då er begrensa til å bruke dei med den spesifikke versjonen av Delphi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...