Gå til innhold

Netcom og opratørlås?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å bestille meg en LG5400 fra telebutikken med netcom talk og bindingstid ett år.

jeg har forøvrig chess abbonemang og ønsker å bruke dette, men flere av mine kamerater har kjøpt diverse telefoner med netcom talk abbonemang, og telefonene har ikke vært opratørlåst.

noen som vet om netcom lar være å låse telefonene på denne type abbonemang?

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dei telefonene Netcom låser til sine kort er kontantkort telefoner.

Viss ein telefon med netcom abo har operatørlås er dette ein feil-leveranser/rot eller forsøk på svindel (netcom definerer det som svindel når forhandlere bruker kontantkort telefoner til abo salg).

Derimot Telenor kjører låsing over ein lav sko.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Riktig som Jankee sier her, det er kun telefoner som selges med kontantkort i pakker som er operatørlåst i 12 mnd.

Utover det kjører ikke NetCom låste telefoner ut fra leverandører slik konkurrent(er) gjør.

Dette fordi det skaper merarbeid for oss i ettertid, og kunder lett blir misfornøyde av alt det arbeidet det er å få låst opp telefonene. (ikke alle som vet om unlock.no og den form for opplåsinger)

Enklere og mer inspirerende for kunden! ;)

Så hos Netcom er det fullt lovlig å f.eks. kjøpe en telefon og videreføre min mors abb. i 12 måneder (seff. med hennes underskrift osv.), og så bruke mobilen min med et annet abb (ikke en gang på netcom's nett) ?

Lenke til kommentar

YoungTalk fra Netcom regnes ikke som et kontantabb. det eller? MAn får jo en faktura en gang i mnd.

Mobiler som selges med YoungTalk låses med andre ord ikke da? Det er ihvertfall ikke mobilen som min bror kjøpte med en Z600 for et par uker siden.

Lurte på om dette bare var et engangstilfelle, men det ser jo ut som det er slik netcom er =)

Edit: Skriveleif

Endret av Kenti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...