TettSpaden Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hei Jeg vurderer å bestille meg en LG5400 fra telebutikken med netcom talk og bindingstid ett år. jeg har forøvrig chess abbonemang og ønsker å bruke dette, men flere av mine kamerater har kjøpt diverse telefoner med netcom talk abbonemang, og telefonene har ikke vært opratørlåst. noen som vet om netcom lar være å låse telefonene på denne type abbonemang? takker for svar Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 www.unlock.no men trur at de har stoppet med og gi ut koder... eller så kan du bare ringe til nettcom, eller buttikken... Lenke til kommentar
whaley Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Så lenge du kjøper telefon med talk abonnement hos netcom, er nok ikke telefonen operatørlåst.. så det skal nok gå fint Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Så lenge du kjøper telefon med talk abonnement hos netcom, er nok ikke telefonen operatørlåst.. så det skal nok gå fint de er ikke låst! p.g.a at du er jo bundet i 12månder! har talk abb selv! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 jeg ble litt skuffet når det viste seg at mobilen ikke var låst.. på en måte.. jeg mistet jo gleden av å låse den opp.. og ang unlock.no, så har de fikset de kodene nå.. iallefall sist jeg sjekket.. ca. en uke siden... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Dei telefonene Netcom låser til sine kort er kontantkort telefoner. Viss ein telefon med netcom abo har operatørlås er dette ein feil-leveranser/rot eller forsøk på svindel (netcom definerer det som svindel når forhandlere bruker kontantkort telefoner til abo salg). Derimot Telenor kjører låsing over ein lav sko. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Tigerstaden Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Slettet Endret 7. oktober 2004 av Tigerstaden Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Riktig som Jankee sier her, det er kun telefoner som selges med kontantkort i pakker som er operatørlåst i 12 mnd. Utover det kjører ikke NetCom låste telefoner ut fra leverandører slik konkurrent(er) gjør. Dette fordi det skaper merarbeid for oss i ettertid, og kunder lett blir misfornøyde av alt det arbeidet det er å få låst opp telefonene. (ikke alle som vet om unlock.no og den form for opplåsinger) Enklere og mer inspirerende for kunden! Så hos Netcom er det fullt lovlig å f.eks. kjøpe en telefon og videreføre min mors abb. i 12 måneder (seff. med hennes underskrift osv.), og så bruke mobilen min med et annet abb (ikke en gang på netcom's nett) ? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Ja, det er riktig Sånn det skulle vært med alle mobiler, er jo tross alt en vare som man har betalt for og som man eier... Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) YoungTalk fra Netcom regnes ikke som et kontantabb. det eller? MAn får jo en faktura en gang i mnd. Mobiler som selges med YoungTalk låses med andre ord ikke da? Det er ihvertfall ikke mobilen som min bror kjøpte med en Z600 for et par uker siden. Lurte på om dette bare var et engangstilfelle, men det ser jo ut som det er slik netcom er =) Edit: Skriveleif Endret 6. april 2004 av Kenti Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 YoungTalk er noko midt mellom vanlige abo og kontantkort. Ved 12 mnd binding "oppfører" Y.T. seg som vanlig abo, altså ikkje låste telefoner. I andre tilfeller er Y.T. meir likt kontantkort. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå