Gå til innhold

Spørsmål angående ny innkjøpt pc!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt meg en T-Bird 1.2GHz (266) på ett Asus A7V133-C hovedkort. Men når jeg booter opp står det bare 900MHz. Hva gjør jeg for å få min CPU til å gå i riktig fart. (I detalj helst, da jeg er svært dum) :smile:

Hvordan kan jeg så "slå på" udma100? Både harddisken og hovedkortet støtter det. Er dette noe som gjøres automatisk, eller må jeg laste ned en driver for det?

Btw. jeg kjører Win98se, DetonatorXP og siste VIA 4 in 1 driverne.

mvh.

Panzzer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må få fsb til å gå på 133(266) i stedet for 100(200)

Vet ikke hvordan det er på hovedkortet ditt, men enten er det bios-innstillinger, eller så er det en jumper eller noe på hovedkortet som skal av/på.

Sjekk manualen! Det står helt sikkert der.

Angående udma100, så går det automatisk regner jeg med. Men du kan jo for enkelhets skyld loade "optimal defaults" i bios, så bør det bli bra.

[ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2001-10-28 12:44 ]

Lenke til kommentar

UDMA for harddisk, gå inn på BIOS -> Main -> Primary Master skal stå på Auto, Når du booter vil en skjerm liste opp hvilke enheter du har tilkoblet ide-kontaktene og da vil forhåpentligvis harddisk stå som UDMA 5 = UDMA 100

For å sette FSB til 133MHz(266): Gå inn i BIOS -> Advanced -> Operating Freq. Setting setter du til Manual -> CPU Freq setter du til 133 og det samme med DRAM Freq. forutsatt at du har 133MHz minne :smile:

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Gjorde som beskrevet og alt ser ut til å virke. Maskinen bootet opp som en 1200MHz og harddisken ble beskrevet som UDMA 5.

På min forrige maskin måtte jeg legge inn drivere til udma66, og jeg trodde det måtte gjøres for udma100 også. Hva er disse promise driverne som jeg har hørt snakk om da?

mvh.

Panzzer

Lenke til kommentar

Promise driverene er hd driverene akkurat som på UDMA66... kan lønne seg å legge inn de :smile: Disse følger med på CD-en til hovedkortet, men de nyeste kan lastes ned på http://www.asus.com

grei måtte å finne ut om du mangler noen drivere er å kikke i enhetsbehandling om det er noen enheter med "?" ved.. finn ut hva dette er og legg inn driverene til de. Som jeg husker gjelder ikke dette hovedkort-driverene, men de har du jo lagt inn :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...