Gå til innhold

Utrolig merkelig feil med PCn


chil

Anbefalte innlegg

hei

 

also en vakker dag sitter jeg og spiller PLUTSELIG er hele skjemen fult av farger ja ja :roll: tenker jeg og rebooter pcn. Nor den skal til og loade windows popper Blu screenen opp ja ja :roll: tenker jeg igjen. So jeg slenger inn Winxp cdn restartet pcn og tenker at det var po tide med en reinstall uansett. men under instalasjonen av winxp skjer det noe merkelig. Pcn postor at han ikke finner eh hel del filer helt i begynnelsen av instalasjonen. also po CDn..

 

CD er 100% i orden brukte den po en annen Pc i gor null problem, men for og vere po den sikre side provde jeg med en backup cd jeg har liggende.. nei da samme feil.

 

Og kanskje det er skjemkortet som gjor at alt klikker siden det var masse farger som po en mote startet hele dette helsikke, So jeg tester med et gammelt PCI skjemkort.. nei da ingen hjelp..

 

hmm tenker jeg kanskje Hardisk da som er litt dorlig, tester med en 80GB MAXTOr jeg har liggende NEI DA SAMME FEIL!

 

til slutt tenker jeg aaahaaa kanskje CD rommen er fokka, tester med en annen jeg har liggende..

 

noen hjelp?

 

NO! :dontgetit:

 

 

No er jeg snart po :cry:, skjonner ikke hva problemet kan vere..

 

 

Har ogso sjekket Kjerna po CPUen bare for o vere sikker den ser helt fin ut..

 

 

Hardware er

 

Shuttlexpc 45

AMDxp2500

2x512 MB twinmos pc3200

120GB Segate

4x Nec DVD brenner

Radeon 9700pro skjemkort.

 

 

Hjeeeeeelp er dere snille..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windos er av og til nok, den klarer helt fint å %¤#¤#% maskinen din uten grunn. Bytt til Linux/ eller andre UNIX baserte systemer.

 

Tror ikke at dette er et HW problem. Det er nok Win som har tullet som vanlig.

men also jeg har jo formatert PCn WIn kan jo ikke fokke opp noe nor ikke win er der.. DUDE dette er fustrerede

 

ja Det stemmer at alt jeg ikke har sjekket er HKet men det er ikke so lett i en shuttle mo jo fo ny en en plass da..

 

takk for alle svar til no.. :)

Lenke til kommentar
Høre ut som om du har blitt bugga :devil: , dette med fargene og denne berømmelige"blue screen".

Har hatt samme problemene med ny instalasjon av XP. :thumbdown: De filene som jeg måtte hente opp var SP1 filene på cd'n.

Men maskina virker nå, så da er det ikke så faligt. :thumbup:

ja men det som er so rart at jeg har jo brukt denne cdn sikker 10 ganger for og minst 3 ganger po denne PCn...

 

ehh ikke ulovelig har bare ofte bytte pc

Lenke til kommentar

Prøv følgende om det ikke allerede er gjort:

Formater harddisken/partisjonen fra cd'en (ikke hurtig formatering)

Velg NTFS filsystem (skal vel ikke ha noe å si, men...)

Velg ny installasjon (ikke oppdatering/reperasjon)

 

Hadde samme problem selv (med kopiering av filer fra cd'en), men da jeg gjorde ovenstående fungerte det.

 

~Yngve

Lenke til kommentar
Prøv følgende om det ikke allerede er gjort:

Formater harddisken/partisjonen fra cd'en (ikke hurtig formatering)

Velg NTFS filsystem (skal vel ikke ha noe å si, men...)

Velg ny installasjon (ikke oppdatering/reperasjon)

 

Hadde samme problem selv (med kopiering av filer fra cd'en), men da jeg gjorde ovenstående fungerte det.

 

~Yngve

Testa det men samme feil :( takk for tipset..

 

har også testa med win2000 i steden for xp men samme feil

 

 

Nå går shuttlen i retur!

 

 

Databutikken.com! :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...