Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som vet...vil ha bredbånd !

Anbefalte innlegg

Har ventet forgjeves i laaang tid nå. Telenord har ingen planer om å bygge ut

sentralen, kabel-TV er ikke modifisert for bredbånd. Nextgentel sier først ja,så

etter en stund etter bestillingen sier de desverre, Nei ! Det samme sa Telenor etter at de hadde sendt meg gjør det selv pakken. Desverre - desverre - beklager.

ISDN er et ran om enn ikke væpnet når du kjører dobbelt linje med Stjelenor.

Hva annet kan man gjøre enn å fortsette å bli plyndret / subsidiere bredbånd i

andre strøk av landet eller deler av kommunen ?

Er det noen der ute som vet noe om fremtiden, hart hørt om ny teknologi eller

har noen tips.

"LEI AV Å BETALE FOR MYE" :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp en interesse listet der du bor.F.eks.på din nærmeste butikk.Sett opp hvilke fordeler du eventuelt har ved bredbånd.f.eks hurtigere internett,skolen i nærområdet vil ha brukt for det,skoleoppgaver,ungen vil ha stor glede av det.Osv.Husk å sette hva det koster i mnd,få med også att du kan være online hele tiden.Gjorde selv det samme her rett før jul.Får ADSL allerede her i April.Bare sett igang.Lite jobb for så mye glede senere.

Lenke til kommentar
Nextgentel sier først ja,så

etter en stund etter bestillingen sier de desverre, Nei ! Det samme sa Telenor etter at de hadde sendt meg gjør det selv pakken. Desverre - desverre - beklager.

Virker som om kanskje sentralen er bygget ut men at du bor for mange "linjemeter" unna. Har du fått noen konkrete svar på hvorfor du ikke får linjene eller at databasene deres er feil, da du får et ja og ustyr før de finner ut av det? Hvis du bor for langt unna er det lite du eller ISP'ene får gjort med det, desverre. Har noen andre som er koblet til på samme sentral ADSL?

En kollega av meg sliter nemlig med dette, han bor ca 100 meter unna noen som har ADSL, men desverre blir det fysiske kabeltrekket hans fra sentralen og inn i huset alt for lang for ADSL. OnlineADSL, NextGenTel og Catch sier alle nei, og er ikke villige til å prøve om det går. Både Catch og NextGenTel kunne etter litt sjekking finne ut den nøyaktige avstanden kabelen hans hadde fra sentralen, da han spurte.

Endret av que
Lenke til kommentar
Det er jo mulig å få bredbånd pr satelitt i norge nå. Det skal visst koste en del å få innstallert men det lønner seg vel etter en stund. Husker ikke hvor jeg leste om det desverre....

Det er to systemer for internett via parabol og begge har hver sin ulempe:

Det ene systemet, som er mest økonomisk når det gjelder etablering, må man bruke en telfonlinje som uplink. Dvs man må bruke enkel eller dobbel isdn for å bruke internett alike vel, og da går det vel tellerskritt. Dog går det en del fortere å få lastet ned tingende, om ikke annet får man da mindre telefonregning enn i dag.

Andre systemet koster mye, men har da uplink via satelitt også. Da snakker vi sikkert en etablering i 10k klassen eller over, uten at jeg har sjekket pris de siste årene. Dette er pga du må ha en veldig speiselt sendersystem som når satelitten.

Men såklart, er det en løsning på problemet hvis man ikke har ADSL tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...