Gå til innhold

Hvordan brenner jeg filer over 700 MB?

Anbefalte innlegg

Prøver å brenne noen filer (filmer) over 700MB. Jeg prøver med overburning, men de er litt for store. 730 - 800 MB. Kan overbrenne opp til 730.

Finnes det noen måte å brenne disse på en cd?

Vil f.eks. 90 min cd hjelpe?

Eller må jeg splitte dem (mpg, avi)? Hvordan?

Har lest noe om at noen vcd-prog kan brenne mer enn 750 MB...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en video-CD blir data brent på de områdene som blir brukt til ECC-koder (error checking&correction) på data-CD-er, ettersom det ikke er så viktig at hver eneste bit er riktig i en MPEG-stream. Dermed får man plass til ca 30MB mer (tror jeg) på en 650MB CD. Når det gjelder AVI (DivX;-), er det bare å splitte eller skaffe en større CD.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Nero, så velg bare SVCD når du skal brenne dem....da blir filen mindre, fordi en eller annen form for koding blir borte, og de vil gå akkurat inn på 80min CD. Kopierer du denne filen tilbake til HD, får den sin opprinnelige størrelse igjen. Har testet dette selv med LOTR, filer på 823MB som da går på 80min CD'er.

Lenke til kommentar

ha, databutikken.dk eller .com tror bare de selger 90 min. plater men det gjør de alldeles ikke!!!!

bestilte 50stk. for en måned siden, og idag fikk jeg en mail.

:Vi har rykket for et produkt hos vores leverandør, da vi endnu ikke har modtaget det.

Varen, det drejer sig om, er denne: Mr. Platinium 90Min (50)

Vores leverandør har denne gang oplyst os, at vi kan forvente dette produkt den 21/4.

dette er 3. utsettelses mailen jeg har fått.

Å F### å jeg klagde.. har avbestilt nå.. håper bare på å få penger igjen..(må betale forskudd)!!!!!hmmmf.

hvis denne butikken får god score/omtale på hardware.no så skyter jeg meg..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Når dere sier 'brenn som SVCD' betyr jo det at filen må kodes om (automatisk i Nero) før den brennes. Da mister man jo kvalitet, eller?

Og la oss si man har mpg-filer på 735 MB. Disse kan da brennes direkte som SVCD ?? (ettersom VCD jo er i MPEG-format (MPEG2, riktignok)).

Og hva da med divx ? Det kan vel ikke brennes direkte (uten tap av kvalitet)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...