El Viking Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Prøver å brenne noen filer (filmer) over 700MB. Jeg prøver med overburning, men de er litt for store. 730 - 800 MB. Kan overbrenne opp til 730. Finnes det noen måte å brenne disse på en cd? Vil f.eks. 90 min cd hjelpe? Eller må jeg splitte dem (mpg, avi)? Hvordan? Har lest noe om at noen vcd-prog kan brenne mer enn 750 MB... Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 99-min CD-er vil definitivt hjelpe her, ja - mwn vet ikke hvor man kan kjøpe dem... Ang. VCD: Det bruker samme systemet som Audio-CD-er, dvs at kapasiteten regnes i minutter og ikke i MB. Derfor kan man få (S)VCDer på 750-800 MB. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Jo, takk. Når du sier at det regnes i minutter, hva mener du da? For 650 MB er jo 74 min og 700 MB er 80 min. Gjør vcd-prog filene om til et annet format? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 På en video-CD blir data brent på de områdene som blir brukt til ECC-koder (error checking&correction) på data-CD-er, ettersom det ikke er så viktig at hver eneste bit er riktig i en MPEG-stream. Dermed får man plass til ca 30MB mer (tror jeg) på en 650MB CD. Når det gjelder AVI (DivX;-), er det bare å splitte eller skaffe en større CD. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Zip fila, og split den opp i de størrelsene du måtte ønske. Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 http://www.itbutikken.dk selger 90 min cd det ville nok hjelpe Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Kan alle brennere bruke 90 min cdere... hvor kan jeg i så fall sjekke ut om min brenner støtter det? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Her finner du ut hvilke brenner som støtter hva: http://www.disc4you.com/news/99min.html Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hvis du bruker Nero, så velg bare SVCD når du skal brenne dem....da blir filen mindre, fordi en eller annen form for koding blir borte, og de vil gå akkurat inn på 80min CD. Kopierer du denne filen tilbake til HD, får den sin opprinnelige størrelse igjen. Har testet dette selv med LOTR, filer på 823MB som da går på 80min CD'er. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 ha, databutikken.dk eller .com tror bare de selger 90 min. plater men det gjør de alldeles ikke!!!! bestilte 50stk. for en måned siden, og idag fikk jeg en mail. :Vi har rykket for et produkt hos vores leverandør, da vi endnu ikke har modtaget det. Varen, det drejer sig om, er denne: Mr. Platinium 90Min (50) Vores leverandør har denne gang oplyst os, at vi kan forvente dette produkt den 21/4. dette er 3. utsettelses mailen jeg har fått. Å F### å jeg klagde.. har avbestilt nå.. håper bare på å få penger igjen..(må betale forskudd)!!!!!hmmmf. hvis denne butikken får god score/omtale på hardware.no så skyter jeg meg.. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Når dere sier 'brenn som SVCD' betyr jo det at filen må kodes om (automatisk i Nero) før den brennes. Da mister man jo kvalitet, eller? Og la oss si man har mpg-filer på 735 MB. Disse kan da brennes direkte som SVCD ?? (ettersom VCD jo er i MPEG-format (MPEG2, riktignok)). Og hva da med divx ? Det kan vel ikke brennes direkte (uten tap av kvalitet)? Lenke til kommentar
Da Rocksy Da Man Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Her står det litt om overbrenning med stort sett alle brenneprogrammer http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom..._oversize.shtml Klarte å brenne 770MB på ei 700MB plate, måtte brenne på 2x for å få det til Lenke til kommentar
knøtte Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Skal du brenne på en 99min. cd kan du ikke ha treigere brenner enn 4x ellers vil den få problemer med å brenne over 730MB. Det siste Nero er ti å anbefale når du skal brenne over 730MB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå