Gå til innhold

Varm AMD64 3200+

Dingot0m

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inn nede forran, og ut oppe bak (evt. ut i toppen, om du lager "blowhole"). Skal du ha flere enn disse to åpningene, så er som regel en tredje svak vifte på siden, over skjermkortet en god ide.

Et grovt filter på de inngående viftene er forresten en god idé.

-Stigma

Lenke til kommentar

Så man burde ha kabinettvifter?

har en athlon xp2600 med en glacialtech cpu vifte retail daimond 2100

og min cpu ligger på 55grader når jeg bare er i windows.

Brukte spire kjølepasta, men brukte først den som var på kjøleribbene men tørka bort det som var på kjøleribbene og smurte på med spire silver grease, burde jeg vaska cpu som noen nevnte?

Viste ikke att man kunne vaske den med så sterke saker en gang...

Noen råd for og få temp ned? kabinettvifter?

Lenke til kommentar
Så man burde ha kabinettvifter?

har en athlon xp2600 med en glacialtech cpu vifte retail daimond 2100

og min cpu ligger på 55grader når jeg bare er i windows.

Brukte spire kjølepasta, men brukte først den som var på kjøleribbene men tørka bort det som var på kjøleribbene og smurte på med spire silver grease, burde jeg vaska cpu som noen nevnte?

Viste ikke att man kunne vaske den med så sterke saker en gang...

Noen råd for og få temp ned? kabinettvifter?

Ingen vits i å få lavere temperatur ved mindre:

- CPU ikke er stabil, eller

- Du ønsker å overklokke

Om du lurer på om kabinettvifter er nødvendige, og du fyller et av kravene over, så sjekk hva temperatur du har i kabinettet. Om det er over 32-35 grader etter et par timer, så bør du definitivt installere kabinettvifter om du har behov for å få lavere temperatur. En super CPU kjøler virker ikke spesielt godt, om temperatuern inne i kabinettet er veldig høy.

55grader C er en helt akseptabel temp. Du trenger ikke vaske CPU ved mindre du skal få vekk gammel kjølepasta osv. Personlig vasker jeg alle CPU'er (selv nye) før montering, men det er bare fordi jeg er ultra-perfektionist, ikke fordi det har noen praktisk betydning.

-Stigma

Lenke til kommentar
60 heller er ikke noe gale iallefall ikke for XP serien.

Jo, 60C er litt i høgaste laget _uansett_ CPU. Og til en opplysning er XP serien (bortsett fra dei gamle palomino kjernane) ganske kjølig i forhold til P4 tilsvarande hastighet, om du lurte ;)

Trådstarter: 50C høyrest heilt normalt og greit ut til en A64 ;)

Nei,nei og nei.

60 grader er ikke i høyeste laget uansett CPU.

Willametten min med 1,85V og litt overklokking en sommerdag med 30 grader ute har da duppet over 70 nok ganger,og den lever i beste velgående. Tåler sikkert fint 10 grader til.

AMD XP cpuene tåler uten problemer å kjøre på 60-65grader over lengre tid. Tåler sikkert 80-85 over kortere tid.

Til trådstarter:

Ingenting gale med tempen din ;)

Lenke til kommentar

Til trådstarter :

Jeg må bare si at jeg ikke finner noe galt med tempraturen din. Jeg har også en "low noise" CPU vifte (2800rpm). Vanlig temp er 42 , og ved load lurer den seg helt opp til 54 ( det høyeste jeg har observert hvbertfall).

Men jeg har heller ingen kabinett vifte , og som jeg har lest på forumet , så viser ABIT HK litt for høye tempraturer.

Noe annet som har mye å si om det blir + - 5 grader til er rom tempraturen....

Lenke til kommentar

Oki innstalert 2stk vifter en som suger in luft nede framme og en som blåser ut rett under strømforsyninga....

Vell er ikke overlykkelig syntes ikke det hjalp i det hele og det store jeg

Cpu temp 49grader i windows nå...

sys temp 30grader

og hva er pwm for den er 43grader

Har jo ikke vaska cpu'en da men har det så mye og si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...