Gef Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg har ett 1 år gammelt høyttaler par m. 12" sub og kabler. Det jeg betalte System Audio SA1230 - 8000kr Proson Reality 12" SUB - 5500Kr inkl. fjernkontroll Flatline 325kr pr. meter (tilsammen 6 meter = 1950kr) SUB kabel, 5 meter - 500kr Sum tilsammen =15950kr Det er litt under 1år gammelt, så godt som nytt. Hvor mye bør jeg ta? Tenker på å kjøpe meg noen slike: http://www.hi-fi-center.no/shop_item.cfm?path=7,22,73&id=729 er disse gode? eller burde jeg tenke på noe kraftigere? eller noe annet? Musikk som jeg hører på er: Techno, Trance, Dance, litt pop, r&b, rap o.l. Skal også bruke dem til film. Trenger høyttalere som passer sammen med Harman/Kardon AVR 5500 forsterkeren min. Vil ha høyttalere som tåler høy lyd, og med god bass, god diskant og mellomtone er også viktig. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Denne er ikke feilpostet Hvis det er at den skal postes i "Lyd, lydkort, høyttalere, musikk" så er det feil. Undertittelen sier "Her kan alt relatert til lyd på pc-en diskuteres" Endret 27. februar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Jeg tok en tur på hifi center for å høre på Proson R63MkII, etter den vant testen i Lyd og Bilde 12/03. Jeg har vanskelig for å tro at ingen av de andre høyttalerene i den testen spillte bedre. Jeg hørte den på en surroundreciever, men dog. Lydbilde var helt flatt, mellomtonen var rett og slett dårlig. Det eneste bra med den var bassen. Det var såvidt jeg vet ingenting rart med lytterommet. Har hørt mange andre oppsett i samme rommet. Jeg synes ikke den er verdt 5 laken. Personlig synes jeg Dali 6006 spiller mye bedre. Det betyr ikke at den ikke passer til deg. Vi hører på veldig ulik musikk. Endret 27. februar 2004 av Peterman Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Okay, skal stikke ned til sentrum så fort jeg får tid, så skal jeg høre på høyttalere, så får jeg se da. Noen som kan si hvor mye jeg burde ta for de høyttalerne m kabler jeg har nå? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Det utstyret du hadde fra før av tåler ikkje høg lyd, bass etc etc? Ikkje bruk det som salgstriks iallefall om det stemmer Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Det utstyret du hadde fra før av tåler ikkje høg lyd, bass etc etc? Ikkje bruk det som salgstriks iallefall om det stemmer Tja, jeg syntes ikke det tåler høy nok lyd. Frontene tåler endel, bassen også, den er super til film, men jeg kunne tenke meg mer lyd, høyere lyd! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Det utstyret du hadde fra før av tåler ikkje høg lyd, bass etc etc? Ikkje bruk det som salgstriks iallefall om det stemmer Tja, jeg syntes ikke det tåler høy nok lyd. Frontene tåler endel, bassen også, den er super til film, men jeg kunne tenke meg mer lyd, høyere lyd! Har du vurdert Klipsch? Veldig lettdrevne og dynamiske høyttalere. Kan spille veldig høyt. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Det utstyret du hadde fra før av tåler ikkje høg lyd, bass etc etc? Ikkje bruk det som salgstriks iallefall om det stemmer Tja, jeg syntes ikke det tåler høy nok lyd. Frontene tåler endel, bassen også, den er super til film, men jeg kunne tenke meg mer lyd, høyere lyd! Har du vurdert Klipsch? Veldig lettdrevne og dynamiske høyttalere. Kan spille veldig høyt. takk for tipset! Skal sjekke dem ut på mandag! Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Plass ingen hindring? Eller skal du ha åletrange designerhøgtalara med børsta stål, etc? Eller e det greit om sub'en blir brukt som stovebord? Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Tenker på å kjøpe meg noen slike: http://www.hi-fi-center.no/shop_item.cfm?path=7,22,73&id=729 er disse gode? eller burde jeg tenke på noe kraftigere? eller noe annet? Trenger høyttalere som passer sammen med Harman/Kardon AVR 5500 forsterkeren min. Vil ha høyttalere som tåler høy lyd, og med god bass, god diskant og mellomtone er også viktig. Har selv et par proson høyt. (2x10" utgaven riktig nok) og er veldig fornøyd, men når det skal nevnes så hører jeg ikke forskjell på musikk fra et godt anlegg og et dårligt. Kunne i grunnen tenkt meg en sub til,men har egentligt ikke behov for det. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Plass ingen hindring? Eller skal du ha åletrange designerhøgtalara med børsta stål, etc? Eller e det greit om sub'en blir brukt som stovebord? lite bord da, men men..... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Plass ingen hindring? Eller skal du ha åletrange designerhøgtalara med børsta stål, etc? Eller e det greit om sub'en blir brukt som stovebord? hehe, har plass til ganske stor høyttalere, så størresle er ikke noe man behøver å tenke på. Vil at høyttalerne skal se bra ut da, vil ikke ha noen stygge noen, men åletrange designerhøyttalere med børsta stål er ikke nødvendig Vil ha høyttalere som ser bra ut, leverer masse punch og lyd. Bra lyd i diskant og mellomtone er også viktig De Klipsch høyttalerne ser meget bra ut! Har sett test av dem i Lyd og bilde, det paret til 30 000kr! De er syke! Men har ikke tenkt til å bruke så mye penger på høyttalere jeg da, så jeg må nok se på serien under Sub må til, selvfølgelig må jeg ha sub, det er bare det at den subben jeg har nå, ikke vil stå i stil til nye kraftigere høyttalere, da den sliter med å henge etter 140W fronthøyttalerne mine Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Vil ha høyttalere som ser bra ut, leverer masse punch og lyd. Bra lyd i diskant og mellomtone er også viktig Klipsch RF-35 Sub må til, selvfølgelig må jeg ha sub, det er bare det at den subben jeg har nå, ikke vil stå i stil til nye kraftigere høyttalere, da den sliter med å henge etter 140W fronthøyttalerne mine Klipsch RV-12 Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Vil ha høyttalere som ser bra ut, leverer masse punch og lyd. Bra lyd i diskant og mellomtone er også viktig Klipsch RF-35 Sub må til, selvfølgelig må jeg ha sub, det er bare det at den subben jeg har nå, ikke vil stå i stil til nye kraftigere høyttalere, da den sliter med å henge etter 140W fronthøyttalerne mine Klipsch RV-12 hehe, takk for ett meget konkret svar! Sjekker det ut på mandag! Det virker som om det er ett supert høyttaler par Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Vil ha høyttalere som ser bra ut, leverer masse punch og lyd. Bra lyd i diskant og mellomtone er også viktig Klipsch RF-35 Sub må til, selvfølgelig må jeg ha sub, det er bare det at den subben jeg har nå, ikke vil stå i stil til nye kraftigere høyttalere, da den sliter med å henge etter 140W fronthøyttalerne mine Klipsch RV-12 hehe, takk for ett meget konkret svar! Sjekker det ut på mandag! Det virker som om det er ett supert høyttaler par Har Klipsch RF-35 selv, veldig fornøyd med de. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Har enda ikke fått sjekka opp de der klipsch høyttalerne, men hvor mye koster RF-25 og RF-35? Den subben, RV-12, hvor mye koster den? Hva med Klipsch RF-7 og Klipsch RF-5? Endret 4. mars 2004 av Gef Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) **UPDATE**: Var nede på hifi-centeret i går og hørte på høyttalere. Jeg sa til butikksjefen som ekspiderte meg (kjenner ham godt fra før av) at nå skulle jeg selge høyttalerne som jeg har og kjøpe noen nye som passer litt bedre til den typen musikk jeg hører på enn de jeg har nå. Jeg gav ham disse opplysningene: De skal koste 10 000kr +- De skal gi masse punch De skal tåle høy lyd De må se noenlunde bra ut De må være gode til film De må være gode til den typen musikk jeg hører på De må stå bra til med forsterkeren min Mellomtone og diskant er viktig Jeg fortalte ham at jeg hadde blitt anbefalt Klipsch RF-35. Han svarte med å si at han kan skaffe dem til meg (hadde dem ikke i butikken). Grunnen til at han ikke har dem i butikken er at han vil selge svært få av dem. Han sier til meg at når folk får høre lyden i dem, så vil de ikke kjøpe dem pga. for lys diskant, at folk ikke helt liker lyden i dem. "For all del, de er gode, men jeg har et bedre alternativ til deg" sa han. Han tok meg bort til noen sorte klosser som heter JBL E100 . Både Eminem, Pink, Madonna, Christina Aguilera, P. Diddy etc. bruker JBL som høyttalere på turnèene sine. JBL blir også brukt i kinosaler verden over, også på klassiske konserter. "Kvalitet for pengene" sa han. De koster nøyaktig 10 000kr. Greit sa jeg...han satte dem opp i lydrommet sitt, koblet opp en tilsvarende forsterker som jeg har (min er litt kraftigere) og samme DVD-spiller. Jeg hadde tatt med meg en egen cd, med den typen musikk jeg hører på til daglig. Tok med ett par av vennene mine ned også, for å høre (de var nysgjerrige ). Det ble satt på både techno, trance, dance, pop, r&b, rap og noen sanger meg SKIKKELIG dypbass. Country sanger, Jazz sanger ble også spillt, for å teste alt av hva høyttaleren er god for. De gav plenti med trøkk, utrolig klar og fin mellomtone og diskant! Kan også spille vanvittig høyt!! Etter å ha fått hørt lyden av JBL E-100, så må jeg si meg GANSKE overbevist til å velge dem. Dersom noen har noe å si om min avgjørelse, så føl dere fri til å kommentere. Hvis ikke, går jeg for dem! Endret 16. mars 2004 av Gef Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Etter å ha fått hørt lyden av JBL E-100, så må jeg si meg GANSKE overbevist til å velge dem. Dersom noen har noe å si om min avgjørelse, så føl dere fri til å kommentere. Hvis ikke, går jeg for dem! Hvis du liker dem er det bare å handle. Det er tross alt du som skal høre på anlegget. Hva andre mener bør ikke spille noe rolle. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Etter å ha fått hørt lyden av JBL E-100, så må jeg si meg GANSKE overbevist til å velge dem. Dersom noen har noe å si om min avgjørelse, så føl dere fri til å kommentere. Hvis ikke, går jeg for dem! Hvis du liker dem er det bare å handle. Det er tross alt du som skal høre på anlegget. Hva andre mener bør ikke spille noe rolle. Greit å vite om det er noe minus med dem siden jeg ikke fikk hørt sååå mye på dem, men etter mine ører, låt de meget bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå