Gå til innhold

Lage layout

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å lage en side, og har kikket litt rundt på forumet her på hvordan andre har gjort det når de har laget layot til siden..

Ta f.eks. Mira sin side, der har han laget masse bilder, istedenfor å ha hele greia som ett bilde, hvorfor gjør man det?

Hvorfor kan man ikke bare ta hele greia som et bakgrunnsbilde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man kan godt bruke deler av designet som bakgrunnsbilder..

faktisk så vil jeg anbefale akkurat det..

men.. Ihvertfall for min del, som driver en del med dynamiske løsninger, hvor ikke alltid innholdet holder seg innenfor 500px høyde, lønner det seg som oftest å dele opp bildene litt, og bruke bakgrunnsfarge og borders istedet for bilder der man kan det... ;)

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
Har tenkt til å lage en side, og har kikket litt rundt på forumet her på hvordan andre har gjort det når de har laget layot til siden..

Ta f.eks. Mira sin side, der har han laget masse bilder, istedenfor å ha hele greia som ett bilde, hvorfor gjør man det?

Hvorfor kan man ikke bare ta hele greia som et bakgrunnsbilde?

Noen liker at siden er dynamisk i alle retninger, jeg er egentlig mer glad i dynamisk høyde og fast bredde :)

Hvis du skulle hatt et bilde som bakgrunn, så kunne du ikke hatt dynamisk noen retninger. Så dette er egentlig ikke å anbefale, hvis ikke siden bare skal være et bilde da...

Postet i en annen tråd på hvordan jeg ville ha gjort det:

http://forum.sourcecode.no/index.php?showt...dpost&p=1828807

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...