magnus85 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Vil ha bra med ram. Minst 2.8ghz minst 512mb ram - helst mer flat skjerm, så stor som mulig. dvd brenner og den skal være så godt som LYDLØS. prisen ligger på rundt 10-15 tusen. HVA OG HVOR? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 da jeg leste topic trodde jeg du mente du ville ha støy så jeg begynnte å tenke på 120mm delta Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Semantikk er noe dritt... Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 er jo bare å kjøpe bra headset eller stooore høytalere det:P neida, selv har jeg vannkjølt det meste i pc'en(mangler psu og hdd. ), og dette gjør det mye bedre. å kjøre 2 120mm på 6V på radiatoren bråker nesten ingenting. hvis du samtidig støydemper med matter blir det bra Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Vannskjøling, papst kabinett vifter(12db) finn en eller annen sykt stille psu på microplex eller noe.. støymatter. Det skulle gjøre maskina di så godt som lydløs med mindre du har en eller annen form for ultrahørsel da... fujitsu siemens har en eller annen bra kjøling på de nyeste modellene som jeg ikke hører når jeg holder på å arbeide med dem..har ikke brukernavn der vi sjekker delene men venter til en kommer inn så kan han sjekke det Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Vil ikke bygge pc selv, jeg vil kjøpe en ferdig en. har best erfaring fra det, så har jeg dårlig erfaring med amd, så jeg vil ha Intel Pentium, noen forslag? Linker? Lenke til kommentar
gundik Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 ops! Rett i salaten... må ikke si at du har dårlig erfaring med AMD, da disser du 70% av alle medlemmene. Men ærlig talt... Skal du ha Intel kan jeg absolutt anbefale en P4 prosessor med boxed (originalvifte) med senket hastighet. To grunner: 1. 3.0 Ghz CPU koster nå ca 2000kr. 2. Skal du ikke overklokke kan du tillate deg og senke hastigheten på CPU-vifte uten problemer. Jeg har selv en P4 2,6 på jobben med en diode koblet i serie med viften, og denne hører jeg ikke noe til i det hele tatt, den svake lyden av ventilasjonsanlegget (som nesten ikke høres) overdøver i alle fall maskinen som står rett ved siden av meg... Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Noen linker til en side med en maskin som den? Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 er jo bare å kjøpe bra headset eller stooore høytalere det:P Har prøvd dette, har de heftigste Denon headphonsen, Denon forsterker og noen saftige høytalere, eneste triste er at det ikke hjelper så mye på nattestid når man skal sove og laste ned samtidig Men pcn jeg da kjøpte i desember var som følger: Amd Athlon 64 3000+ Boxed MSI K8T Neo FIS2R 2x Corsair XMS3200 CL2 - 512mb brikke Mist 350w power suply 1x 120gb SATA Seagate 8mb cache 1x 120gb ATA133 Seagate 8mb cache 1x 200gb ATA133 WD 8mb Cache 1x ATi AIW Radeon 9600pro 1x Pionere 16x dvd 1x 52x LG Cd brenner 1x Sony disketstasjon Fordelen med Athlon 64 systemet og støy ligger i lav varmeutvikling i forhold til Athlon XP, i forhold til P4 vet jeg ikke... Og ikke nok med det, med hovedkort som støtter det har man Cool & Quiet, en funksjon som gjør at cpu viften skrur ned hastighet automatisk etter cpu load og temp, med boxed kjøler så ligger vifta på 3200rpm når jeg legger meg og da høres den nesten ikke, Mist PSU'en har også automatisk regulert 120mm papst vifte som så å si ikke støyer... Alt ble kjøpt fra www.komplett.no bortsett fra mist psu'en som ble kjøpt hos www.microplex.no Lykke til med ny pc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå