eirik^^ Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg vet at disse diskene er mye kjøpt. Derfor tenkte jeg at det mange har også erfaringer. For 2 år siden kjøpte jeg 2stk Western Digital Caviar disker på 80GB og 8mb cache. I det siste har jeg lagt merke at en av diskene kan skru seg av når pc'n står på og så slå seg på igjen rett etterpå. Dette fører til at ting stopper opp og blir ustabilt. Noen som har opplevd noe lignende? --eirik Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Har samme diskene selv. Varmeproblem? Er godt kjent at di liker ikke høye temps, har 1stk 80mm vifte som blåser på mine. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg hadde også dette problemet, da brukte jeg Y-splitt til strøm fordi jeg hadde for lite strøm uttak, det var dårlig kontakt i den... prøv og skifte strømledning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Har sett mange slike innlegg om dette. Dårlig kontakt i strømkabelen med WD disker. Har hatt samme problemet selv. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg hadde også dette problemet, da brukte jeg Y-splitt til strøm fordi jeg hadde for lite strøm uttak, det var dårlig kontakt i den... prøv og skifte strømledning. Har merket akkurat det samme. Jeg brukte lim på og lime de ordentlig fast.. Men jeg får ikke Splitteren ut.. Har tatt den ut og da måtte jeg lodde på disken min. Så kjøp gode splittere hvis du skal ha noen =) Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Har hatt akkurat samme problem selv, og har konkludert med at det var PSU sin feil. Kjørte 3-4 disker på mitt gamle 300W PSU som fulgte med Aopen midikabinettet - hørte den j...skapen hele tiden. Kjører nå 5 disker i mitt chieftec-kabinett (med 360W PSU) - hører kun den lyden når jeg skrur på PCen - hva slags system kjører du? - CPU? Grafikkort? antall CD/DVD-enheter? Harddisker? PSU? Endret 27. februar 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
eirik^^ Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Jeg har: P4T-E kort 2,3 ghz prosessor 512 RD ram 340W Chieftech strømforsyning Sapphire Radeon 9600 128mb Ultimate ed. skjermkort 1 CD RW 52x 1 Pioneer DVD-rom 2 stk. WDC 80gb disker 8 mb cache +80mm vifte som kjøler harddiskene --eirik Endret 27. februar 2004 av eirik^^ Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Hmmm...rart.. Prøv og sjekk spenning med motherboard monitor, men tror ikke det er problemet \o: Endret 27. februar 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå