Gå til innhold

Win XP og omstartsproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig instalert win xp på maskinen min og etter det så fikk jeg et problemer.

Det har seg slik at når jeg slår av PC-en i windows, så starter den på natt av seg selv. Jeg leste i et innlegg i går en som skrev noe om en verdi i Regedit som kan slåes av :HKEY_LOCAL_MACHINE_SYSTEM_CurrentControllSetControlChrashControl der har jeg satt verdien til 0, men det virket ikke. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

sstr skrev (2002-03-20 10:19):

Jeg har nylig instalert win xp på maskinen min og etter det så fikk jeg et problemer.

Det har seg slik at når jeg slår av pcen i windows, så starter den på natt av seg selv. Jeg leste i et innlegg i går en som skrev noe om en verdi i Regedit som kan slåes av :HKEY_LOCAL_MACHINE_SYSTEM_CurrentControllSetControlChrashControl der har jeg satt verdien til 0, men det virket ikke. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

Prøvd system restor?

Eller Last known ting?

Lenke til kommentar

På den siste oppdateringen av Windows XP, mener jeg det stod skrevet at det bl.a. var en fix for "system shutdown". Det kan hende det er dette som skal til for at maskinen din stenges skikkelig. Du finner oppdateringen med å kjøre "windows update".

Du skriver ikke hvilket hovedkort du har, men det er som regel alltid en fordel å laste ned de siste chipset driverene. ( F.eks. via 4in1 )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...