Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjølesystem - kjølevann


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer pået par ting angående kjølesystemet i bilen.

 

Når det er kaldt blirkjølevanntanken helt tom, men når jeg kjører og motoren blir varm blir det vann i tanken igjen. Er dette normalt?

 

Har byttet termostat 2 ganger, men får fortsatt ikke oppp varmen. Bilen blir normalt varm før termostaten åpner opp, dvs halvveis på temp.skalaen, men når termostaten har åpnet seg blir den aldri skikkelig varm igjen, såvidt over 1/4 av skalen.Hva kan dette komme av? Pga dette blir det meget dårlig effekt i varmeaparatet også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke biltypen din, men når du sier kjølevannstank, tenker jeg på ekspansjonstanken. Hvis det er den...Ja, det er normalt at nivået varierer med tempen på motoren, litt mer tvilsom til at den er tom til tider.

 

Kjøp en flaske med radiatorrens og se om det hjelper på problemet ditt med tempen.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper radiatorrens, må jeg bytte kjølevann/væske etter at jeg har brukt radiatorrensen?

Ja.

Du må tømme systemet, fylle på rent vann og rad.rens, kjøre en 10mins. tid(eller 10min.varm på tomgang), tømme systemet igjen og fylle på nytt kjølevann.

 

Edit: Tiden varierer fra merke til merke.

 

Igjen, hvilken bil har du?

 

:)

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...