jeskeide Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Jeg trodde at noe slikt som dette skulle være mulig.. men jeg får d ikke til å virke. noen som kan hjelpe en teiting ? echo <textarea name="feil" cols="35" rows="5"> while ($row=mssql_fetch_array($mssql_result)) { $test = $row["kundeID"]; $sql = "SELECT * FROM kunder WHERE kundeID = '$test'"; $query = mssql_query($sql); $row = mssql_fetch_array($query); echo " '.$row["rekID"] . "; } </textarea> ' Endret 27. februar 2004 av jeskeide Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Nå veit ikke jeg helt hvordan php leser filen her, men jeg hadde vel satt den opp noe sånt som slik: $sql = "SELECT * FROM kunder WHERE kundeID = '$test'"; $query = mssql_query($sql); $row = mssql_fetch_array($query); while ($row=mssql_fetch_array($mssql_result)) { $test = $row["kundeID"]; echo "<textarea name=\"feil\" cols=\"35\" rows=\"5\">$test</textarea>"; } Sånn, kom til å tenke på at det var sånn det var Bah! nå skal den funke! Endret 27. februar 2004 av LoS Lenke til kommentar
torms Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Har du sjekket om du bruker INT eller VARCHAR i tabellen? Får du ut noe i det hele tatt? Kan være en ide å hekte på mysql_error() når du utfører spørringen. Denne linja er det noe rart med: echo " '.$row["rekID"] . "; Ulik antall ' Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Dessuten så kan man jo spørre seg hvorfor man skal bruke spørringen inni <textarea></textarea> når det funker så fint med value=\"\" Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Dessuten så kan man jo spørre seg hvorfor man skal bruke spørringen inni <textarea></textarea> når det funker så fint med value=\"\" Fordi i følge w3 så er ikke value til textarea en gyldig attribut. Les mer her: http://www.w3.org/MarkUp/html-spec/html-spec_8.html Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 LoS: unnskyld meg, men her er du ute og seile. 1) prøv din egen kode. textarea tar ikke value="", den legger verdien sin imellom tag og end-tag. 2) din while løkke med mysql spørring er også bak mål, den får jo bare med seg siste $test verdien, da samtlige foregående ikke gjøres noe med inni while-løkka. videre er det vel klart fra hans eksempel, at han har en ekstern while løkke, som gir en $test verdi, som han så vil teste på nytt for å få ut en verdi fra denne, så han trenger en while i while for å oppnå dette slik han løser det. joskeide: løsningen for deg er å sette opp en left join spørring. si litt mer om din tabellstruktur, så kan vi hjelpe deg med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå