Gå til innhold

harddisk har forsvunnet

mort112

Anbefalte innlegg

har en 80gb maxtor hd osm er delt i to partisjoner og en western digital 160gb som er i en partisjon.

På den ene partisjonen av maxtoren hadde jeg windows xp, så tenkte jeg at jeg skulle legge windows 2000 på den andre delen, men når jeg hadde gjort det så ville ikke windows xp starte og wd disken vistes ikke i windows 2000.

Hva kan jeg gjøre for å få frem wd disken igjen uten og formatere den?

Endret av mort112
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å pruke et program som heter iRecover. Du finner det lett på Google. Det er bare en demoversjon (hel versjon koster høyre arm), men du kan sikkert finne partisjonen din med det. Demo er greit hvis det bare er noen få filer du skal gjenopprette. I tillegg sliper du å skrive til den ødelagte hd'en, da prg lager et bilde av hd som du kan kopiere fra.

Det er ikke mange gratisprogrammer for dette, særlig når det gjelder ntfs. Jeg har selv bruk Testdisk, som jeg fant på www.ultimatebootcd.com, med stor suksess(fant igjen hele partisjonen min uten noe som helst tap). Det er ikke sikkert dette hjelper for deg, men du kan jo prøve. Med dette prg må du skrive til disken, som kan være litt risikabelt, men er bra som siste utvei.

Khayman

Lenke til kommentar
Støtter windows 2000 disker over 137gb?

NTFS

A computer running Windows XP or Windows 2000 can access files on an NTFS partition..... Recommended minimum volume size is approximately 10 megabytes (MB).  Volumes much larger than 2 terabytes (TB) are possible......

....File size limited only by size of volume

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...