Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kristen spill-side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Unreal tournament:

NUDITY/SEXUAL CONTENT

Many of the female warriors in this game are disproportional in their figures and some also wear revealing clothing.

dette er nesten for tåpelig!

Det er vel liten tvil om at spill som Unreal Tournament eller Quake III Arena er en smule spekulative med tanke på spillermodellene. De kvinnelige karakterene kunne vel klart seg uten metall-stringtruser og push-up-BHer? ;)

Nei, damene i Unreal hadde ikke klart seg uten de sting-trusene. Et minimum av klær må de da ha på. :)

Lenke til kommentar
De omtaler jo bare spill basert på hvilke verdier spillene formidler i forhold til kristne verdier. Forstår ikke helt hva som er så latterlig eller dumt med å gjøre det. I tillegg så synes jeg flere av omtalene er overraskende oppegående, som f.eks. omtalen av C&C Generals som skriver:

Ever since the events of 9-11, many people have associated the words "Muslim" and "Arab" with the word "terrorist". The GLA terrorists look and sound like Muslim Arabs. This could influence people in their views towards these people and could help create even stronger stereotypes against them.

Blir mer skremt av de hjernedøde gamerne de referer til her:

Because of the vile profanity and vicious attacks (including two death threats) we have received, we will simply delete non specific criticism, any mail with profanity, and any unsigned letters.

De kan jo ikke være helt ekstreme, jeg må ta det positivt det de sier om muslimer.

Lenke til kommentar
Nei, damene i Unreal hadde ikke klart seg uten de sting-trusene. Et minimum av klær må de da ha på.  :)

:laugh: :laugh: :laugh: Ja, det var naturligvis det jeg mente. Få det av! ;)

Det er vel liten tvil om at spill som Unreal Tournament eller Quake III Arena er en smule spekulative med tanke på spillermodellene. De kvinnelige karakterene kunne vel klart seg uten metall-stringtruser og push-up-BHer? ;)

Men da hadde de ikke sett like lekre ut! :)

Bah, damene i Unreal ser da ikke akkurat lekre ut (noe som gjelder data-damer generelt, igrunn). Når kommer den kule, kvinnelige hovedrolleinnehaveren, som spiller på andre ting enn rompe og lår? Det må da finnes noe mer de kan duge til i spillsammenheng, enn bare å være "sikleobjekter"?

Lenke til kommentar
Bah, damene i Unreal ser da ikke akkurat lekre ut (noe som gjelder data-damer generelt, igrunn). Når kommer den kule, kvinnelige hovedrolleinnehaveren, som spiller på andre ting enn rompe og lår? Det må da finnes noe mer de kan duge til i spillsammenheng, enn bare å være "sikleobjekter"?

Hva med Samus i Metroid? :thumbup:

Det er såvidt meg bekjent både den første kvinnelige hovedrolleinnehaveren i et dataspill og samtidig en kvinnelig hovedrolleinnehaver som ikke brukes som sikleobjekt. Men flere skikkelige kvinnelige hovedrolleinnehavere klarer jeg ærlig talt ikke å komme på i farta. Så det er laaaangt mellom de ja.

Og til denne tråden har jeg bare en ting å si: :roll::):D:green::green:

Lenke til kommentar

Ja ja, de gale har det godt. Kan bli morsomt å se hva de skriver om Painkiller når det kommer ut.

Fant en lignende side hvor enda mer fanatiske jesusfriker (ja, faktisk!) dømte filmer nord og ned. Husker ikke URL'en, men såvidt jeg kommer på var Kevin Smiths "Dogma" den som fikk lavest karakter. Og i minst en fjerdedel av anmeldelsene ble det påpekt at anmelderen ikke orket å se mer enn ca halve filmen før dette angrepet på selvrettferdigheten deres ble for mye for dem. Ringenes Herre fikk f.eks. stryk fordi Gollum hadde for lite klær på seg. Resten sier vel seg selv.

Lenke til kommentar

Han likte AoE2 da.

This game strongly exercises a person's intellect. It takes a great deal of planning and strategy to win this game, whether through conquest or other means (such as treaties). Not everyone will be your ally, so you must originate alternative plans as well. It is one of my favorite strategy games because of its depth. This game can be recommended for those that like a sturdy challenge.

Age of Empires II gets an 87% (B) [see Rating Definitions]for its intellectually challenging matches, teaching of resource management, and all around fun.

btw. masse artig lesestoff. :p

Endret av accce
Lenke til kommentar
De omtaler jo bare spill basert på hvilke verdier spillene formidler i forhold til kristne verdier. Forstår ikke helt hva som er så latterlig eller dumt med å gjøre det.

Det morsomme/latterlige er jo selvfølgelig at de gjør dette ut ifra helt feil forutsetninger. Ingen av spillene har noen som helst tilknytning til såkalte "kristne verdier". (Hvis de har det er det bare tilfeldig..)Følgelig vil det ikke bli mye positivt å si om spillene.

Blir som å bedømme biler utifra deres flyegenskaper. De er aldri ment å fly og ingen forventer at de skal gjøre det.

Morsomt er det også at ved å gjøre slike anmeldelser klarer de å få alt som har med kristne verdier(og dem selv) til å virke fantastisk kjedelig og totalt uten humor. :lol:

Lenke til kommentar
De omtaler jo bare spill basert på hvilke verdier spillene formidler i forhold til kristne verdier. Forstår ikke helt hva som er så latterlig eller dumt med å gjøre det.

Det morsomme/latterlige er jo selvfølgelig at de gjør dette ut ifra helt feil forutsetninger. Ingen av spillene har noen som helst tilknytning til såkalte "kristne verdier". (Hvis de har det er det bare tilfeldig..)Følgelig vil det ikke bli mye positivt å si om spillene.

Blir som å bedømme biler utifra deres flyegenskaper. De er aldri ment å fly og ingen forventer at de skal gjøre det.

Morsomt er det også at ved å gjøre slike anmeldelser klarer de å få alt som har med kristne verdier(og dem selv) til å virke fantastisk kjedelig og totalt uten humor. :lol:

Det finnes folk på forumet her som har som prinsipp at de ikke vil spille FPS-spill som ikke inneholder Quicksave-funksjon, så da skjønner jeg ikke helt hva som er galt med kristne som har som prinsipp at de ikke vil spille spill som fokuserer på materialisme, løssluppen sex, okkultisme, nedverdigende kvinnesyn og overdreven vold. Dette er jo verdier som er viktige for de.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Det finnes folk på forumet her som har som prinsipp at de ikke vil spille FPS-spill som ikke inneholder Quicksave-funksjon, så da skjønner jeg ikke helt hva som er galt med kristne som har som prinsipp at de ikke vil spille spill som fokuserer på materialisme, løssluppen sex, okkultisme, nedverdigende kvinnesyn og overdreven vold. Dette er jo verdier som er viktige for de.

Det som var gøy var at de velger å omtale en sak ut ifra noe som den aldri var ment å være("Kristenvennlig"). Dersom man ikke vil spille spill som ikke er i tråd med deres kristne "verdier" kan man i utgangspunktet nærmest slutte å spille dataspill. (Hvor mange omtaler på den siden finner ett spill som er bra i henhold til deres "standard"?) . Tror faktisk ikke det finnes mange spill spill som ærer disse verdiene. (Og hvorfor er dreping og erobring OK i spill som feks. Age of Empires og Civilization? De skriver at det er lite "blod og gørr" når man dreper. Vil de dermed signalisere at drap og mord i seg selv er greit, bare det blir gjort på en "renslig" måte :roll: Vold,okkultisme etc er ok, så lenge det "ikke er så mye av den" ..ja..ja...:wallbash:)

Hva prinsippet med Quicksave funksjonen har med dette å gjøre er meg et mysterium.

Quicksave er en standard funksjon som forventes å finnes i et FPS spill (på PC). Når den plutselig ikke finnes der blir man følgelig skuffet.

Lenke til kommentar
Det som var gøy var at de velger å omtale en sak ut ifra noe som den aldri var ment å være("Kristenvennlig"). Dersom man ikke vil spille spill som ikke er i tråd med deres kristne "verdier" kan man i utgangspunktet nærmest slutte å spille dataspill. (Hvor mange omtaler på den siden finner ett spill som er bra i henhold til deres "standard"?) . Tror faktisk ikke det finnes mange spill spill som ærer disse verdiene. (Og hvorfor er dreping og erobring OK i spill som feks. Age of Empires og Civilization? De skriver at det er lite "blod og gørr" når man dreper. Vil de dermed signalisere at drap og mord i seg selv er greit, bare det blir gjort på en "renslig" måte :roll: Vold,okkultisme etc er ok, så lenge det "ikke er så mye av den" ..ja..ja...:wallbash:)

Hva prinsippet med Quicksave funksjonen har med dette å gjøre er meg et mysterium.

Quicksave er en standard funksjon som forventes å finnes i et FPS spill (på PC). Når den plutselig ikke finnes der blir man følgelig skuffet.

Det er et prinsipp som er viktig for deg, akkurat som prinsippene jeg har nevnt er viktige for enkelte kristne. Det er ingen forskjell på de to. Du vil gjerne vite om et FPS-spill har quicksave-funksjon før du kjøper det, en kristen vil kanskje vite om spillet har okkultisme og sex før han kjøper det. Hva er forskjellen?

Spill som Age of Empires og Civilization er først og fremst historiske og lærerike, og i tillegg bra spill. Og det skriver de vel og i omtalen sin? Såvidet jeg kan huske så trekker de også fram at du kan bruke diplomati og fredelige midler for å vinne enkelte spill, istedetfor å krige.

Lenke til kommentar

Jeg har eid PC siden min 12 Mhz 286 med hele 640 KB RAM og har i dag en forholdsvis up to date maskin. Jeg har spillt gjennom utallige spill og de fleste FPS på markedet, men allikevel forventer jeg ikke å se en quicksave funksjon i FPS spillene. Jeg synes at dette med quick save knapp er en latmannsknapp som er med på å ødelegge helhetsopplevelsen i spill, samtidig at spillere blir dårligere på å utvikle skills. Utenom dette blir spillere også mye mer utålmodige med spill når det er noe de ikke klarer....

Lenke til kommentar
Det er et prinsipp som er viktig for deg, akkurat som prinsippene jeg har nevnt er viktige for enkelte kristne. Det er ingen forskjell på de to. Du vil gjerne vite om et FPS-spill har quicksave-funksjon før du kjøper det, en kristen vil kanskje vite om spillet har okkultisme og sex før han kjøper det. Hva er forskjellen?

Spill som Age of Empires og Civilization er først og fremst historiske og lærerike, og i tillegg bra spill. Og det skriver de vel og i omtalen sin? Såvidet jeg kan huske så trekker de også fram at du kan bruke diplomati og fredelige midler for å vinne enkelte spill, istedetfor å krige.

Forskjellen er (som jeg allerede har forsøkt å forklare...): Quicksave er forventet i et spill. At dagens spill er bygget på kristne verdier er ikke forventet.

At kristne har som prinsipp å ikke spille spill som bryter med deres tro er et prinsipp som jeg verken er for eller imot. Men det var ikke poenget i denne tråden, poenget var at de som lagde disse omtalene fremstod som (ufrivillig) latterlige da de omtaler spill som følgelig ikke har mulighet til å bli "godkjent" av deres system(Dersom de skal være konsekvente).

Og at AOE først og fremst er "Historiske og Lærerike" spill høres mer ut som en desperat unnskyldning for å kunne more seg med med det samme spillet som alle andre, og likevel ha god samvittighet.

På den annen side kan jeg også forstå at folk som har veldig lite kunnskap om dagens spill, kanskje ikke ser humoren i den siden. Det blir ikke like selvsagt dersom man ikke har et godt grunnlag om emnet.

OT:

Stig_w:

At du får dårligere skills og en dårligere opplevelse av å bruke en funksjon(som forøvrig er TOTALT frivillig å bruke ) i et spill er jo meget trist for din del.

Det forandrer fortsatt ikke det faktum at en skikkelig save-funskjon i et spill er en defacto standard i dagens FPS, men da stadig flere PC spill pådrar seg konsoll-syke i disse dager, blir det dessverre kjørt tekniske snarveier der det er mulig.

Lenke til kommentar

Omtalen fra Enter the Matrix

NUDITY/SEXUAL CONTENT:  There is one kissing scene in the game between the your chosen character and a female character named Persephone. First, Persephone is married. Second, if you play as Niobe, the cut scene will show her kissing Persephone. This was pretty extreme for a T - rated game.

CONCLUSION  Enter the Matrix is really interesting. The stylized violence and choreographed fighting make every appeal to your senses, "hey! This is cool!" However, when I realized that all I'd been doing for the last three hours was interacting with a box that has killing simulations on it, I felt a little guilty?and perhaps rightly so. Enter the Matrix receives a 65 (D) [see Rating Definitions] for its stylized violence, profanity, the lesbian kissing scene, and vampires.

:laugh:

Lenke til kommentar
At kristne har som prinsipp å ikke spille spill som bryter med deres tro er et prinsipp som jeg verken er for eller imot. Men det var ikke poenget i denne tråden, poenget var at de som lagde disse omtalene fremstod som (ufrivillig) latterlige da de omtaler spill som følgelig ikke har mulighet til å bli "godkjent" av deres system(Dersom de skal være konsekvente).

Det er en forbrukerguide for folk som deler deres syn. Jeg har ingen problemer med å forstå og tolerere dette. Jeg synes ikke det er komisk, snarere trist, ettersom deres strenge livssyn frarøver de gode spillopplevelser. De har tydeligvis valgt å utelukke masse spill fordi de er prinsipielt uenige i verdiene spillene formidler, og det er synd for dem.

Jeg foretrekker forøvrig å le med folk, istedetfor av folk. For god spillhumor, sjekk ut www.uncleclive.co.uk.

På den annen side kan jeg også forstå at folk som har veldig lite kunnskap om dagens spill, kanskje ikke ser humoren i den siden. Det blir ikke like selvsagt dersom man ikke har et godt grunnlag om emnet.

Auda, den var langt under beltestedet. Men samtidig totalt usaklig, og især fra en som ikke klarer å forstå hvordan quicksave-funksjonen kan ødelegge en spillopplevelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...