int20h Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 NV40 med 16 pipelines Det kan se ut som om Nvidias neste-generasjons grafikkbrikke, NV40, kommer til å ha intet mindre enn 16 pipelines og 210 millioner transistorer. Vil NV40 klare å slå knockout på ATI R420? Les artikkelen her Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Er det ikke slik at ATi fortsatt har HL2, og at nVidia har skaffa seg avtale om Doom3? Vanskelig å følge med på alt dette, men... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Det blir laget AGP versjoner av R420 og NV40 håper jeg? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Man har grunn til å tro at R420 vil bli levert sammen med Doom 3, mens NV40 har skaffet seg en ganske så lukrativ avtale med Half Life 2. Skjønner ingenting jeg? Er det ikke omvendt da? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg tror den grafikkbrikken blir svært kraftig, den burde ha støtte for 3 skjerm som Matrox Parhelia. Da kjøper jeg den garantert...fordi i FS2004 og andre spillene får jeg ganske lavt FPS med Fragment Anti Alias. Lenke til kommentar
Raider Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 hmm tror det er omvendt er jo Nvidia som skal ha D00M3 siden den skal støttes bedre elns Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg hadde tenkt meg noen overaskelser før lansering og nå trekker Nvidia det første esset ut av ermet! Sprinten ligger enda foran begge produsentene og det blir spennende og se hvem som virkelig viser seg og være best Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 210 millioner transistorer. Spinnvilt. Denne herligheten blir dyr, og varm. Må ha. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Høres ut som ATI har undervurdert Nvidia denne runden, morsomt å se plassene snudd på hodet igjen Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Gleder meg til å se testresultater av de to! Skulle bare ønske at jeg kunne være i Hannouver 18 mars Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Tiden vil vise hva som skjer, men jeg har en mistanke om at det er snakk om 16 operasjoner (8x2) og ikke 16 pipelines. Ellers så har ATI Half-Life 2, og det er ikke annonsert om noen som har Doom3 ennå, men er jo trolig at Nvidia prøver å få til en avtale med ID Software, men om de klarer det er jo en annen sak. Ellers må jeg bare si jeg er enige med de som ikke trekker noen konklusjoner før vi faktiskt har sett tester av begge kortene. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Høres ut som ATI har undervurdert Nvidia denne runden, morsomt å se plassene snudd på hodet igjen Jeg personlig holder en knapp på Nvidia nå , grunnet de nye opplysningene. Blir morsomt å se om Nvidia kan hevde seg. Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hvem vet? Kansje det blir akkurat som gode gamle tider , Nvidia som selger mest og ATI hompende etter Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Er det ikke slik at ATi fortsatt har HL2, og at nVidia har skaffa seg avtale om Doom3?Vanskelig å følge med på alt dette, men... tror det er slik, sikkert bare skrive feil. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hvis dette faktisk er tilfelle (noe som jeg tviler på) så må kortet også ha en sinnsyk minne båndbredde for å holde pipelinene med arbeid. Noen som tør å gjette på hvor mye et slikt monster vil koste? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Høres ut som ATI har undervurdert Nvidia denne runden, morsomt å se plassene snudd på hodet igjen Jeg personlig holder en knapp på Nvidia nå , grunnet de nye opplysningene. Blir morsomt å se om Nvidia kan hevde seg. Jeg og, det er ingen tvil om at nvidia kan hvis de vil, og ATI's alternativ ser endel svakere ut på HW'en. ATI's drivere har blitt bra men nvidia er enda litt bedre, kombinert med en kanskje litt mer hensiktsmessig directX implementasjon kan dette bli solide saker. Ser ut til at en stund i skyggen har fått nvidia til å ta med endel gamle kjepphester ut i bakgården, og skutt dem Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Ja da får vi håpe at det ikke bare var løskrutt de brukte Lenke til kommentar
jokki Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Begynner å glede meg skikkelig til CeBIT messen(skal ikke gå men venter på introduksjoner). Er det noe annet stort vi kan vente oss da? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Vel siden denne infoen kommer fra Inq,kan vi friske opp litt hva de skrev om NV30. ____________________________________________________________________ By Fuad Abazovic: fredag 15 november 2002, 09:30 The NV30 chip will feature eight pipelines and two TMUs – that's one more than ATI – and this will give it quite a boost since it will be able to render 16 textures per pass. As for performance, the Nvidia NV30 card will be about 30 per cent faster than Radeon 9700 PRO in FSAA, Anisotropic filtering is set for maximum settings. Performance wise you should be able to see 20000 to 22000 3dmarks 2001 SE on the fastest processors but we will keep our powder dry on those claims until we've seen it in action http://www.theinquirer.net/?article=6260 ____________________________________________________________________ Lenke til kommentar
jokki Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 The inq blir ofte sett på som dataverdenens se og hør, så en del som kommer derfra må tas med en liten klype salt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå