marcus Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hallo!! Lurte på noen gode forslag til programmer for å rippe og brenne dvd filmer?? Bruker i dag Dvdshrink for komprimering/velge hva jeg vil ha med og Nero6 for brenning, men har opplevd at de programmene ikke tar alt. Går stort sett greit, men har opplevd at dvdshrink f.eks bare klarer å rippe halve dvd'en før det henger seg... Noen av filmene jeg ikke har fått lagt inn med dvdshrink har jeg klart å legge inn på harddisken ved hjelp av dvd decrypter, problemet da er at jeg ikke får brent ut filmen etterpå (NERO henger seg) får bare sett dem fra harddisken??? Kunne tenkt meg å prøvd noen nye programmer for å se om dette kunne løse problemet. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hvilke filmer er det du ikke kan ta backup av når du bruker Dvdshrink? Av rundt 30 filmer jeg har tatt backup av så er det bare darkness falls som ikke virker med dvdshrink. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Av de orginale filmene jeg har prøvd har jeg bare hatt problemer med Rock star og Buddy. Ellers har jeg problemer med en del filmer som allerede ligger på dvd -r plater (noen andre som har laget backup'en). får lagt dem inn på harddisken med dvd decrypter (ikke med dvdshrink) men ikke brent dem ut med nero eller clonedvd. Lenke til kommentar
gundik Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 mye politisk korrekte uttrykk det var her da, hehe...backup av buddy, hehe. Orker du å se den så mange ganger at du er redd for at den skal bli utslitt? (originalen) Lenke til kommentar
marcus Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Har du noen filmer du ser så mange ganger at du er redd for at dem skal bli utslitt??? TOSK!!!! Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Har du noen filmer du ser så mange ganger at du er reddfor at dem skal bli utslitt??? TOSK!!!! Kanskje han skal ta "backup" da.. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Annbefaler DVDXCopy, DVD-Cloner, DVD-Shrink for nybegynnere. For viderekommende annbefaler jeg DVD95Copy og multi-tool backups, finnes fine guider på bla. www.doom9.org og www.dvdrhelp.com Til utbrenningen er tempgenc dvd author en klar vinner! Lenke til kommentar
tomtomtom Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Det er vel unødvendig å sette spørsmålstegn ved motivet for backup? Det er jo lov å ta backup av egne DVD plater. Hvem har vel ikke lånt bort en DVD film og fått den tilbake med riper? Lenke til kommentar
marcus Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Endelig noen bra svar;) Takk takk!!! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 hvordan vil du ta backup av dvd-ene dine? Hvis du vil ta fra dvd->DVD±R/RW vil jeg anbefale DVDxCOPy platinum. Veldig enkelt og greit, men det eneste problemet er at de i uken måtte slutte sin virksomhet etter en avgjørelse i en amerikansk domstol. Hvis du ta i fra DVD->CD-R/RW vil jeg anbefale AutoGK og DVD decrypter. Veldig enkelt og greit program og samtidig gratis. Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Anbefaler å bruke DVD Decrypter både til å rippe OG brenne. Har ikke hatt problemer med en eneste film med denne fremgangsmåten. Dersom filmen er for stor slik at det ikke er nok å fjerne ekstramateriale for å få plass, så bruker jeg bare CloneDVD til å komprimere den i en ISO-fil som jeg igjen brenner med DVD Decrypter. Velg Copy DVD titles-valget i CloneDVD for å lage ISO-filen som du skal brenne med DVD Decrypter. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Ellers har jeg problemer med en del filmer som allerede liggerpå dvd -r plater (noen andre som har laget backup'en). får lagt dem inn på harddisken med dvd decrypter (ikke med dvdshrink) men ikke brent dem ut med nero eller clonedvd. Kan du ikke bare lage image med nero, for så å brenne image? Lenke til kommentar
gustav Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Har du noen filmer du ser så mange ganger at du er reddfor at dem skal bli utslitt??? TOSK!!!! Skjerp ordbruken. Filmer kan vel bli slitt av flere grunner enn at de blir sett mange ganger. Jeg har f. eks. en lillebror på 3 år som har ødelagt et par filmer. Dette har vel strengt tatt ikke du noe med. Edit: Sorry Marcus, men jeg så ikke med en gang at det var du som hadde skrevet innlegget, og at det derfor var et svar på et annet innlegg. Endret 27. februar 2004 av gustav Lenke til kommentar
gustav Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hallo!! Lurte på noen gode forslag til programmer for å rippe og brenne dvd filmer?? Bruker i dag Dvdshrink for komprimering/velge hva jeg vil ha med og Nero6 for brenning, men har opplevd at de programmene ikke tar alt. Går stort sett greit, men har opplevd at dvdshrink f.eks bare klarer å rippe halve dvd'en før det henger seg... Noen av filmene jeg ikke har fått lagt inn med dvdshrink har jeg klart å legge inn på harddisken ved hjelp av dvd decrypter, problemet da er at jeg ikke får brent ut filmen etterpå (NERO henger seg) får bare sett dem fra harddisken??? Kunne tenkt meg å prøvd noen nye programmer for å se om dette kunne løse problemet. Komprimering er svært ressurskrevende. Har du sjekket tempen når du utfører denne prossessen. Høres imidlertid merkelig ut at nero henger seg når du foretar brenning. Har god erfaring med DVD2one for komprimering og CopytoDVD for brenning. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Altså, er det virkelig så hjernekrevende å finne ut at et program til DVD-kopiering ikke er et hardwareproblem? Flyttes, og vennligst la meg slippe dette arbeidet Lenke til kommentar
jokki Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 njaa... når pc-en kan henge seg i spill og dette blir tatt opp i "skjermkort og skjerm" delen av forumet, hadde vel denne posten også like mye rett til å være under hardware delen løsningen til gustav er veldig logisk og det kan stemme at det er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå