Gå til innhold

System krav

Trome

Anbefalte innlegg

Jeg er i en situasjon der jeg skal gå til innkjøp av en datamaskin som kan i tillegg til å ha et analog i/o kort (blir da mest sannsynlig et pcmcia kort siden det er laptop) må kunne ta inn kompositt video. Regner med jeg må kjøpe en ekstern videoboks av et eller annet merke på veien inn til laptoppen.

Har i den forbindelse noen små spørsmål:

Lar det seg gjøre å brenne compositt video signalet direkte inn på DVD samtidig som man kan se bildet på skjermen og jobbe med i/o kortet?? (Skal ikke by på store problemer å begrense i/o kortets ressurs bruk siden det ikke er store mengder data som skal inn eller ut) Vet at det finnes bokser som liksom gjør dette, men er det så bra greier? Har lest så ymse om dette. Vet at det selvfølgelig er enklest å lagre på HD først, og kan være den løsningen jeg må velge.

Hva er minimum systemkravet til en datamaskin som skal utføre hver av de to overnevnte? (regner med at det første er det tyngste )

Hvor mye plass tar såfall en komposittvideosnutt i forhold til tid? (Og kan man velge å begrense oppløsningen før lagring på DVD/HD slik at det tar mindre plass)

Burde jeg egentlig valgt å bygge meg en 19"rack istedet siden jeg strengt tatt har plass til det, eller er det godt nok med en forholdsvis rimelig laptop?

Mye spørsmål på en gang her, men håper jeg kan få svar. Har INGEN tidligere erfaring med å ta analogvideo inn i datamaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...