Gå til innhold

Hvilket skjermkort?


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9600 XT er vel et helt greit skjermkort. Den høye prisen på det kortet du la frem link til kommer av at det er en vifteløs utgave. Du får 9600 XT med vifte for en mye lavere pris. ca 1300

 

Det blir nok et 9600 pro/xt på meg også snart, tror det vil passe fint til min XP 1400+ og tilsvarende gammelt MSI HK og minne. Oppgradering til sommeren kanskje...

Lenke til kommentar

 

Har et budsjett på maks. 2100Kr hvis noen vil komme med andre forslag.

Kortet skal brukes en del til litt tunge spill og til å se på DVD.

Forskjellen Mellom 9600Xt Ultimate Edtion og 9800 Pro er at

 

9800 Pro Yter vel omtrent 30-50 % bedre enn 9600Xt

men det som er bra med 9600 Xt ultimate edtion er at den kommer uten vifte og vil ikke bråke noe som helst.

 

bryr ikke Støy deg, er valget klart, det hadde det vel nesten vært uansett for jeg tror ikke 9800 pro kortetene støyer SÅ mye heller.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er veeeeldig viktig for deg med et nytt skjermkort, så kan du jo alltids vente til Nvidia og ATI slipper de nye skjermkortene med NV40 og R340(?) chipset'ene. Da vil de underliggende modellene falle noen lapper i pris, og du kan kanskje gå på en ENDA bedre modell? Men de slipper sikkert ikke de nye kortene før engang på sensommeren..? :ermm:

Lenke til kommentar

Har hatt PC 9800 Pro siden november 03, har ikkje hat noen problem verken med vifta eller noe annet. Med Rivatuner har eg hat ingen problem med å klokke over 9800 XT spec.(orginal vifte seff.)

NB! For dem som leste innlegget mitt på tirsdag. :cry: "Selvironi er et av livets store gleder!!!" ;)

Lenke til kommentar
jeg ville gått opp 150 kr i fra maksgrensa di og kjøpt en slik. Ukens tilbud på hwb til 2250 kr. Det er et Hightech 9800 pro skjermkort. Det sistenevnte kortet har 60mhz mer ram-clock.

Av de top førstnevnet er valget klart. 9800 pro er en del bedre i alle aplikasjoner.

Det var stilig kort!!!

Vet ikke helt, er det så mye bedre?

Rart at du skal få mye mer ytelse for så lite mer penger

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det er mye bedre mtp vifteløsningen.

hightech IceQ versjonen kommer med arctic vga silencer som standard kjøler, dvs bedre kjøleløsning enn hvert eneste annet standard skjermkort på markedet ;)

det vil være et veldig godt kjøp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...