b11pb00p Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Jeg har installert win xp pro og win2k3 server. Når jeg boot'er win2k3 så får jeg feil beskjeden: "Windows could not start because the following file is missing or corrupt. <windows root>\system32\ntoskrnl.exe Please reinstall a copy of the above file." Har prøvd å boote opp fra win2k3 cd'n og starte repair consoll'n for å reinstallere filen med en kommando jeg fant på nett: "copy [i]cdrom:[/i]\I386\ntoskrnl.ex_ [i]Drive:[/i]\windows\system32\ntoskrnl.exe", men før jeg kommer så langt får jeg bare blåskjerm, eller maskinen "henger" eller restarter seg.... Når jeg har win2k3 cd'n i cdrom'n og bare booter opp vanlig (uten å trykke en tast for å boote fra cd.), da får jeg ikke feil beskjeden når jeg velger win2k3, men når jeg velger å boote winxp derimot får jeg samme beskjeden. Det er også kanskje verdt å nevne at når jeg er installerte win2k3 så er stasjonsbokstavene forskjellige fra de to os'ene, det har jeg aldrig opplevd før.. Min mening er at boot.ini filene ikke takkler at stasjonbokstavene endrer seg (men jeg kan ta feil...). Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre? Er takknemmelig for all hjelp! :-) Endret 27. februar 2004 av b11pb00p Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 REFORMATER!!! men, ja... min erfaring med ntoskrnl.exe er at man i et tilfelle ikke trengte filen for å starte opp. hadde lagt inn nytt oppstartsbilde på en kamerats pc. men, det viste seg at filen ikke virket helt, så pc'en reboot'et hele tiden. gikk inn med oppstart cd til xp og slettet ntoskrnl.exe og da ville den starte opp helt fint. limte dog inn en backup jeg hadde av filen i win-mappen. Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg har installert win xp pro og win2k3 server. Når jeg boot'er win2k3 så får jeg feil beskjeden: "Windows could not start because the following file is missing or corrupt. <windows root>\system32\ntoskrnl.exe Please reinstall a copy of the above file." Har prøvd å boote opp fra win2k3 cd'n og starte repair consoll'n for å reinstallere filen med en kommando jeg fant på nett: "copy cdrom:\I386\ntoskrnl.ex_ Drive:\windows\system32\ntoskrnl.exe", men før jeg kommer så langt får jeg bare blåskjerm, eller maskinen "henger" eller restarter seg.... Når jeg har win2k3 cd'n i cdrom'n og bare booter opp vanlig (uten å trykke en tast for å boote fra cd.), da får jeg ikke feil beskjeden når jeg velger win2k3, men når jeg velger å boote winxp derimot får jeg samme beskjeden. Det er også kanskje verdt å nevne at når jeg er installerte win2k3 så er stasjonsbokstavene forskjellige fra de to os'ene, det har jeg aldrig opplevd før.. Min mening er at boot.ini filene ikke takkler at stasjonbokstavene endrer seg (men jeg kan ta feil...). Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre? Er takknemmelig for all hjelp! :-) Er begge Windows versjonene installert til samme partisjon? I såfall så er det lett for att det blir rot. Bør legge de på hvær sin partisjon. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Feilpost Endret 27. februar 2004 av covah Lenke til kommentar
fAight Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 fikk akkurat samme feilmeldingen, det viste seg å være hw feil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Hvis du kommer deg inn i Win2k3, kan du vel bare slette ntoskrnl.exe på WinXP-partisjonen derfra..? En venn skulle også legge inn en custom boot-fil. Den virka ikke. Vi fant fram oppstartsdiskett, manøvrerte fram til ..\windows\ og sletta fila sånn. Funker fett det også.. BTW: Det her er ikke noe harddiskproblem, men skulle vært under programvare - windows... Endret 27. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå