Uderzo Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg oppdaget for noen dager siden at jeg ikke klarer å komme inn på nrk sine internett sider. Jeg prøver å pinge, men får ikke noe svar. Jeg prøver å slå av brannmuren, men fortsatt ingen kontakt. Det er en ting som er veldig merkelig, jeg kommer inn på siden med faren min sin pc. Men min klarer ikke å få noe kontakt i det heletatt. Jeg har vært borti flere andre sider som jeg heller ikke får kontakt med. Jeg har ingen anelse om hva som er årsaken til dette Noen som kan hjelpe meg ? isp: bluecom kobling: modem>switch>pc Lenke til kommentar
fdgdg Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Sjekk MTU størelsen, den bør være på 1492 eller lavere. Det finnes en kjekt lite program som fikser dette. Dr. TCP Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 MTU, hva er det for noe Skal sjekke programmet når jeg kommer hjem i fra jobb. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Har et tips her, som muligens har noe med saken å gjøre: (har beklageligvis ikke lenger linken til siden jeg fant dette på) timtowtdi Reduce DNS errors in Windows 2000/XP Windows 2000 and Windows XP come with a "DNS Client" Service that automatically caches (temporarily saves) DNS addresses. This boosts performance by avoiding repetitive DNS lookups of the same address -- the results of a successful lookup (positive response) are saved and reused until the cache expires. By default the DNS Client also caches negative responses (including the lack of any response from the DNS server). Unfortunately, that can prevent you from recovering from transient DNS errors for an extended period of time. If, for example, the DNS servers at your ISP are temporarily overloaded, or slow to respond due to network congestion, the DNS Client will cache the negative response. Until that cache entry expires, which can take several minutes, it won't even try to lookup that name again -- you'll just get an immediate error. That prevents you from quickly recovering from DNS errors by simply retrying, the recommended thing to do. This can lead to frustrating delays and seeming loss of connectivity problems. The best way for the typical Internet user to deal with this issue is to disable negative caching, leaving positive caching intact. (Completely disabling the DNS Client is like throwing the baby out with the bathwater because you would then lose the benefits of positive caching.) Negative caching can be disabled by adding three Registry Values (NegativeCacheTime, NegativeSOACacheTime, and NetFailureCacheTime, all not normally present), setting them to zero. Since manual editing of the Registry is a tricky and risky business. There is no real downside to making these changes -- just delay if you make repeated tries to an invalid Internet name. (Nevertheless, please note that you do this at your own risk, and that it's always a good idea to back up your Registry before making any change.) To go back to Windows default behavior, simply remove the three Registry Values described above. Since manual editing of the Registry is a tricky and risky business Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Prøvde det dere foreslo, men det hjalp ikke Tusen takk for tipsene uansett, noen som har noen andre tips ??? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hvis du bruker peerguardian så slå den av Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Hvis du bruker peerguardian så slå den av Takk Det var peerguardian som var roten til mine problemer Endret 28. februar 2004 av StrongBad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå