Gå til innhold

Hvilket hovedkort skal jeg bestille?

Znoken

Anbefalte innlegg

Har bestilt AMD, Processor ( mobil ) - 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ / 2 GHz ( 266 MHz ) - L2 512 KB og har bestemt meg for og bytte ut mitt gamle Abil KX7-333 hovedkort..Men i denne jungelen av hovedkort som finnes kan jeg ikke greie og bestemme meg hvilket jeg skal bestille og ber dere derfor om hjelp eller innspill om hvilken type jeg burde bestille...Skal clocke opp cpu`n...Har sett litt på ett Abit nf7 kort...Kortet skal helst ikke koste over 1000 kr...

Ps...Joa jeg vet at denne cpu`n er til en laptop,men ler dette før dere sier noe annet...http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=209470&hl=

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glømte at jeg må ha en cpuvifte også... :blush: Den må være stillegående og kjøle veldig bra...Pris ikke over 500 kr...

Det kortet til Socket A som jeg vil tror er Best totalt sett er Abit NF7-S v2.0

Det jeg er helt sikker på er At det er det beste kortet til og klokke ihvertfall.

men også Asus skal være bra til stablitet, men ikke så bra til klokking som NF7.

Jeg har Selv Abit NF7-S v2.0 og er Mye mer fornøyd med dette enn mitt "gamle" Asus hovedkort. så jeg syns valget hadde vært lett! ;)

Når det gjelder kjøler, så finnes det veldig mange bra kjølere.

Thermaltake volcano 11+

Cooler master Aero 7+ og Alu versjonen er også bra

og mange flere, begge de overnevnte har mulighet for justering av vifte hastighet med andre ord, så kan man oppere med det støynivået som passer deg best i forhold til kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...