staagri Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hei! Om en kjøper et domene og setter opp en hjemmeside, da kan en jo få [email protected] Men det jeg lurer på er hvordan en oppretter det??? Må en bruke spesielle servere eller kan en bruke feks. hjemmeside plassen til feks. tele2??? Håper noen kan hjelpe meg med dette...... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Kommer an på hvem du bestiller hos. Vanligvis kan du bruke Webmail på siden deres, som er det enkleste. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Du får all slik info når du bestiller.. Du får brukernavn og passord. Så får du oppgitt en SMTP og en POP3 server du kan koble til.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Stort sett de fleste domene forhandlerne drifter en egen e-post server som du får ha e-posten din på. Da virker det på samme måte som med e-posten du får fra internettleverandøren din. Du har og muligheten til å flytte e-posten til domenet ditt over på din egen server, men det gidder jeg ikke gå inn på her da det er mer mas enn det er verdt for vanlige mennesker Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Regner med a du har en webadmin for domenet. På denne siden kan du ofte registrere brukere, dvs email/ftp/webplass. Etter det er det vell gjerne www.domene.hmm/webmail for å bruke mailen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå