hyp3z Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Har bygget en liten server PC med følgende specs: VIA C3 866MHz 256MB PC133 MSI HK (intgr. lyd, LAN og VGA) Samsung 40GB HDD "noiseguard" Problemet mitt er at etter å ha vært påslått i cirka et døgn, så kommer Windows med beskjed om at f.eks "KaZaa" må avsluttes pga. lite gjenværende minne i Windows. Vanligvis kjører jeg KaZaa hele tiden, så jeg lurer på om det er selve programmet som ikke liker konfigurasjonen min. Den 2. pc'en hjemme kan stå på så lenge jeg bare orker med dette programmet, uten å være vrang (men det er bare det at den bråker så fælt).. Har prøvd med både WinXP, og nå altså Win2k. Opplevde at Win2k fungerte noenlunde bedre enn XP. Har også prøvd å oppgradere med 128MB RAM i tillegg (hadde bare 128MB før), men til ingen nytte. Any ideas? Lenke til kommentar
Borf Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 mekk til med mangen gb med virtuelt minnei windows, då vil det sikkert gå langre tid før du får opp feilmelding Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Det høres ut som om du har en memory leak et sted. Det vil si at den som har programmert ett eller annet program du kjører ikke har gjort god nok jobb. For å teste om det er det du har kan evt prøve å installere bare win XP evt 2000 og bare la den stå å gå. Hvis den ikke sier noe da kan du installere ett annet "annerkjent" program evt office og la word stå å gå en god stund hvis det heller ikke skjer noe feil, er det mest sannsynlig memory leak du har. Ellers er sannsynnligheten stor for at det er hardware problem. Du kan jo prøve laste ned ett program som heter MEM TURBO, men jeg er i tvil om det holder i lengden. Det beste rådet er å være litt selektiv med det du legger inn av programmer. Men jeg kan jo seff være helt på jordet og det viser seg at det er noe helt annet som er feil :smile: [ Denne Melding var redigert av: SmoPe på 2002-03-20 09:49 ] Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg mistenker windrop-programmet jeg kjører for å være dårlig programmert, i og med at eggdrop egentlig er for linux. Men en kompis kjører samme program på en P166MMX, 48MB RAM; og den står på helt til strømmen går. :smile: (den kjører Win2k Adv. Server) Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 er jo en liten mulighet at det er virus da. Jeg har et virus som fyller opp all ramen min på ca 8-12 timer (512 DDR *snufs*) :wink: Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Tvilsomt at det er et virus. :smile: Har Norton Antivirus med nyeste oppdateringer installert. Har også alle Windows Update oppdateringer. Lenke til kommentar
msh Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Har du prøvd Win98 eller WinME ? De bruker minne på en annen måte. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Har ikke testet med Win9x-OS'ene nei,- og ikke har jeg tenkt å gjøre det heller. :smile: Men takk for tipset. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Prøv å restarte Kazaa... Den stjeler i værtfall systemressurser som bare f***. Har aldri fått opp den feilmeldinga, men pc`en har blitt no j*****g ustabil... Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Tror jeg har fått orden på problemet. Fant ut at sist jeg skulle teste om maskinen feilet, selv ved mer RAM, så hadde jeg oppe Putty. Vet ikke om så mange kjenner til dette prog'et, men uanZ så klikker maskina ikke mer nå som jeg ikke er inne i dette programmet. :smile: Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå