Gå til innhold

PCen låser seg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skrudde av PCen min feil en gang, og startet den opp igjen på vanlig måte. Og selvføglig endte det med et problem: PCen spør hvordan jeg vil starte maskinen "safe mode"/"normal mode" osv. har prøvd alle, men allikevel stopper PCen med en blå skjerm hvor det står "A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. If this is the first time this happens, reboot. If this message still shows, try shutting off all BIOS memory (noe) like caching and shadow. Make sure all hardware are properly installed, if not remove the new hardware youve tried installing. You could also try running the computer in safe mode."

Jeg har prøvd alt, men den samme beskjeden dukker opp. Av nytt harddware har jeg en harddisk som ikke virker og en CD brenner som ikke Pcen finner. Disse har jeg også prøvd å koble ut, men til ingen nytte, uansett hva jeg gjør, ender PCen opp med denne f******* **** ********** ***** blå skjermen og nekter å starte.

Ville satt meget stor pris på all hjelp dere kan gi :)

Med vennlig hilsen Mats

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går inn i BIOS, og finner linjen "Reset CMOS" eller noe slikt? Helt glemt dette. Anyway, skal vel være ord inneholdene "Reset, default" ect.

Ang. problemet ditt:

I tilfellet du har overklokket maskinen, klokk den ned igjen (Dette skjer auto. når BIOS resettes)

Hvis ting ikke funker etter du har prøvd utalige muligheter, ville jeg annbefale å ta med deg en data-kyndig venn hjem og skru helt fra hverandre maskinen for og så sette den sammen igjen.

Lykke til, og beklager jeg ikke kan komme med mer presis hjelp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...